I väntan på raketdelar så fortsätter jag med Ratbiken. Hängde på ett par nya ringar och på med GJ cylindern. Sen trampade jag för glatta livet. Men jag fick ingen gnista.. Jag hade gnista innan motorn plockades av. Visade sig att tändkabeln gått av vid spolen! Blir till att löda det i helgen.
Motorn med DT cylindern blir inte klar än. Den ska rivas och bytas lager i först. Men den motorn som sitter i ramen nu är helt okej. Jag vet inte hur det är, i LM cylinder med kromat lopp, ska man ha gjutjärnsringar i en sån? Ville rådfråga innan den åker på.
Hoppas på provtur i helgen
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Här hålls det på med ajabaja ser jag.
Den oljan du kör på där i filmsnutten vill jag veta vad det är för något,man blir nog poppis med sådan blandning på mopperallyna om
man ligger först
Ja, det var lite skit som skulle ut Blev allt lite snurrig av röken för första åkturen blev utan transmissionsolja..
Den där skulle du kunna hyra ut till ett rockband som får dra igång den på scenen. En riktig trosvätare
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
selma skrev:Här hålls det på med ajabaja ser jag.
Den oljan du kör på där i filmsnutten vill jag veta vad det är för något,man blir nog poppis med sådan blandning på mopperallyna om
man ligger först
Ja, men lagens långa arm räcker inte ut hit Det jag kör på är Aspen 2t och Dexron III
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53