I går kväll satte jag på en ny cylinder 3,5hk till min maxi med 15 förgasare å 28mm ut
Gick super fint men det låter något i moppen som om något skramlar eller liknande. Det var över -20 c när jag var ut å körde .
Nån som har något förslag på vad det kan vara
//Daniel
knackar /skramlar
-
Re: knackar /skramlar
Du har glömt nån skruvnyckel inne i motorn?
Kolla i verktygslådan om alla verktygen finns kvar där
Kolla i verktygslådan om alla verktygen finns kvar där

Alla Sachs skramlar väl
Skämt åsido så skramlade den inte innan så är det antingen för stort kolvspel eller så har något hänt när du bytte cylinder, blir till att ta loss igen och kolla 

Det är en puch maxi
Glömde läsa alltdanne79l skrev:Det är en puch maxi

Köra moppe i minus 20, e du frisk... ?danne79l skrev:I går kväll satte jag på en ny cylinder 3,5hk till min maxi med 15 förgasare å 28mm ut
Gick super fint men det låter något i moppen som om något skramlar eller liknande. Det var över -20 c när jag var ut å körde .
Nån som har något förslag på vad det kan vara
//Daniel

Du skriver att du bytte cylinder, jag förutsätter att du bytte kolv till en som hör till cylindern?
I min ungdom var man inte så noga, blandande cylindrar och kolvar och ibland fick man en sliten kolv i en sliten cylinder, så det skramlade...
Även om cylindern och kolven hör samman kan det ju vara ordentligt slitet liksom bussningen i stakens lillända kan vara sliten och skramla tydligt.
Det är bara att klä sig haha .
Självklart är det ny Kolv till .
Å det var nog kylan som ställde till det för när jag körde motorn riktigt varm försvann missljudet .
mvh Daniel
Självklart är det ny Kolv till .
Å det var nog kylan som ställde till det för när jag körde motorn riktigt varm försvann missljudet .
mvh Daniel