Nu så har jag då en 1134 som jag gissar är av årsmodell 59/60. Penselmålad ram i en konstig grön färg. Men allt verkar finnas och den känns ändå ganska genuin.

Motorn satt fast och ägaren mindes inte om gnista funnits innan den stalldes undan.

Jag plockade av generatorkåpan och tog ur tändstiftet varpå jag slog i lite MoS2 och vickade på svänghjulet. Efter lite vickande gick den runt lätt och fint. Nu gick det fint att trampa och då passade jag på att se om jag hade gnista. Icke!
Av med svänghjulet och där hade tändkabeln legat mot svänghjulet och skavt upp isoleringen. Dyngkortis.
Dessutom hade bakljusspolen fått sig en törn. Så imorgon ska ytterligare lite grejer beställas. La en beställning igår på drygt 4K hos en känd reservdelsbutik i Norrtälje men det kan inte hjälpas, man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke..

Förgaseriet behöver lite kärlek också men det har jag nog iallafall grejer till så jag klarar mig. Så snart ska man väl kunna trampa igång och ta sig en tur på taskvibratorn.