Yes! Jag skulle gissa på att den stått orörd i 15år iallafall.billykid skrev:Stummisen vaknar efter år av stillestånd......![]()
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Bild](http://i64.tinypic.com/2n9jak4.jpg)
Yes! Jag skulle gissa på att den stått orörd i 15år iallafall.billykid skrev:Stummisen vaknar efter år av stillestånd......![]()
Filmat med öppen dörr! Men jag startade när dörren var stängd.. Den var svår att hitta när jag skulle ut..billykid skrev:Gas inte ej tilldöds nuva....kom fram ur dimman...
Jag skulle säga att tändspolen sitter kl 9 och ljusspolen kl 3. Men erlan nämnde det jag misstänkte, att jag har fel svänghjul. Just nu sitter krysskilsspåren 180° från varandra.T M skrev:![]()
Läste i k-tråd om dina tänd problem.
Sitter t spole ungefär kl 7?
Brytare till vänster eller höger beror på hur spolarna är satta på plattan.
Sticker ut skägget lite och säger att de flesta bosch tändplattor passar många olika motorer
Kollade på en platta till maxi 72 resd nr 1 217 031 379 tre sista är stansade vilket jag tolkar som applikation nr.
Håller jag den med t-spole kl 7 är brytare åt höger, skiftas spolarna hamnar de åt andra hållet.
Svänghjulet har nr 0 212 122 024 med kilspåret nära centrum av brytarklacken.
Detta s hjul saknar o & t märkningar som Sachs specade hjul har
Misstänker att din tändning var felmonterad vid köpet?
Du lär ju ha en passande platta hemma då nån Dakota finns i mysrummet!?!
Jag ska kolla upp den saken!T M skrev:![]()
HMMMM
Nio? då är ju tändspole helt vertikal till vänster?
Kolla om brytpunkt och Ö D P stämmer på ett s-hjul från Dakota, har ett svagt minne av att det är så
Gött att den resan är gjord med småbarn med dagis/fritis/skola kräksjuka.Baronen skrev:Hoppas på att komma ut en sväng idag till moppegaraget. Blev till att torka spyor igårkväll. Nu är iaf min älskade dotter pigg som en lärka igen!
Jo, vi har varit förskonade för sånt här hela hösten och vintern men igår kväll small det till med hög feber och ett par pizzor lagda på väl utvalda ställen där det är lätt att torka.. Men det jobbigaste av allt är att se vilddjuret må dåligt och somnar på axeln bara efter att jag gått ner för trapporna från badrummet till vardagsrummet. Men i morse vaknade hon upp som vanligt och var sitt vanliga jag i sann Lilly anda med tusen frågor om varför och spring i benen.selma skrev:Gött att den resan är gjord med småbarn med dagis/fritis/skola kräksjuka.Baronen skrev:Hoppas på att komma ut en sväng idag till moppegaraget. Blev till att torka spyor igårkväll. Nu är iaf min älskade dotter pigg som en lärka igen!
Man vart livrädd när man hörde ordet kräkts när man hämtade grabben,då visste man att det var kört
Ja helt original går bort.Baronen skrev:Då var det lite pilla med stummisen igen. Ett tickande som blev allt mer påtagligt lokaliserades att vara vevlagret. Dessutom var ramlagren slut. Så nu är motorn genomgången med en bra vev, nya ramlager, nya packboxar och inschimsning av alla axlar. Ett SKF kopplingslager satt i som var mindre glappt än det flång nya jag köpte till en annan motor i vintras. Kvalitet!
Tanken var från början att åka original, men det tröttnade jag på redan efter 7km..
Det får bli tysk 4,3ps och kyrkport som blev över från grekmotorn.