Politiken i Sverige

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
sachsmaster

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av sachsmaster »

zappafan skrev:Känns på nåt vis rätt bra att bo så här långt norrut på liten Ort, än att bo i större stad långt söderut....
:-|
Jaha, så du menar att Sveriges gamla bruksorter inte fått känna av migrationspolitiken? staff_shutup9ou.gif
  • Bild
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Jodå, men inte så "överbefolkat" som det verkar bli i städerna.... som de flesta verkar vilja fara vidare till hursomhelst...det positiva är att det blivit arbetstillfällen...
(inte för att jag vill jobba i branchen...) slider_anon.gif
sachsmaster

Inlägg av sachsmaster »

zappafan skrev:..det positiva är att det blivit arbetstillfällen...
(inte för att jag vill jobba i branchen...) slider_anon.gif
Jomenvisst... å så får det ju spinn off effekter åckså staff_shutup9ou.gif
  • Bild
sachsmaster

Inlägg av sachsmaster »

zappafan skrev:Känns på nåt vis rätt bra att bo så här långt norrut på liten Ort, än att bo i större stad långt söderut.... :-|
Tur att 22 åringen i Gbg slipper läsa det, hon kanske inte hade några val, jag menar ta det här jobbet eller bli utan a-kassa :|
  • Bild
sachsmaster

Inlägg av sachsmaster »

Jo, jo... Visst skapar det arbetstillfällen cocos_acc.gif

"Vaktbolag
Emmaboda kommun har under torsdagen varit i kontakt med ett vaktbolag.
– De kommer att hjälpa oss så fort de fått tag i personal. Det är åtminstone nu och över helgen, sedan får vi se vad som händer, säger socialchef Thomas Svensson.
Kommunen har inte tidigare behövt kalla in vaktbolag vid HVB-hem, enligt Svensson."
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sma ... angboddhet

men jag bara undrar, vad är det för Sverige vi ska få i framtiden, hur tänker våra politiker?

Även om jag så innerligt vet att allt bestäms utomlands i EU och i USA och de politiker (högre) vi har här bara är marionetter för högre makt :evil:

HSE talar om att EU riskerar och kapsejsa av flyktingvågen och det skulle jag bara se som en befrielse och sen kan Sverige återupprätta gränserna igen och ha full koll på vem som kommer och går. Varuhandel funkar ändå genom import och export. mistick_yes.gif
  • Bild
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Förtroendet för Stefan L dalar men han verkar inte så störd av det. Fast ska man orka jobba behöver man äta ordentligt så jag säger inget om att han tar sig en rejäl tugga.
Bilagor
Glufsglufs.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Som politiken är överlag, men nu blev det väl lite väl mycket sandlådenivå.... :no_no:
HSE

Inlägg av HSE »

Jag röstade mot EU den gången, mest för att vårat avtal var så dåligt, vi betalar mer per invånare än de flesta andra länder och Finland som gick med i samma veva fick mycket bättre avtal... Men politikerna ville väl så gärna till Bryssel att det tackade och tog emot. Var väl en del fördelare med att vara inom EU när man var på tjänsteresor, men rent allmänt var väl största fördelen gemensam valuta och större alcohol ranson att ta hem :)
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Ja det har det verkligen blivit. Det är svårt att ta politiker på allvar.
Bilagor
0.png
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Micke S skrev:Ja det har det verkligen blivit. Det är svårt att ta politiker på allvar.
:mrgreen: :mrgreen:
Jag tror att barn nr 8 ska fortsätta leka själv, alla andra barnen leker ju snart samma lekar som honom.
sachsmaster

Inlägg av sachsmaster »

Det är nog inte och tänka på för barn 8 vill hemskt gärna vara med i sandlådan. Men jag tror det är mest barn 1 och 2 som leker samma lekar som barn 8, inte för dom vill men för dom känner sig tvungna.
  • Bild
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

Politiska utvecklingen inom S:
2014: Alla ska med
2015: Alla ska in
2016: Alla ska ut
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

tompas11 skrev:Politiska utvecklingen inom S:
2014: Alla ska med
2015: Alla ska in
2016: Alla ska ut

staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

sachsmaster skrev:Det är nog inte och tänka på för barn 8 vill hemskt gärna vara med i sandlådan. Men jag tror det är mest barn 1 och 2 som leker samma lekar som barn 8, inte för dom vill men för dom känner sig tvungna.
Hehe
jag tror att barn nr 8 inte ens vill leka i sandlådan eftersom dom bara kastar sand på varandra där.
han vill nog leka med några av dom , men i så fall utanför sandlådan eftersom han har växt ifrån det där med att kasta sand.
:D
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Vad mycket "Terrorsvenskar" som dykt upp sista tiden.... :hmm:
Låst