Bra information!
Först vill jag säga en sak om CPU du har är ej så snabb CPU du har 2,53GHz..räkna nollor/ettor i 4st olika program. Min gamla 840D CPU med en klocka på 3,2GHz är snabbare än det(D står för dubble CPU = 2grr).
På min hemma dator har en Intel DualCore = 2st CPU:n på 3,0GHz, sen har men ett mera passade modernet moderkort med 8gb Ram. Grafikkort 1GB DDR.5 det finns inte en chans att jag hinner mata in data mm även när jag har flera program igång och tittar på film mm att datorn segar.
Sen har vi en FSB på min har jag 1066MHz. (Hur många kan åka med på den bussen på FSB) ettor/nollor. Sen har vi en Chahe på ett minne som räknar en reserv ju större är bättre.
Sen till Laptop så använder de en del av ram minnet + att CPU:n ska spara ström för att ge en bra användar tid = Dålig prestanda! Jag det är vad jag provat och labbat med under flera år tidigare. Så jag köper nog inte en färdig hemma dator mera, men vad vet jag när Törnrosa inte får gå på prinsen ball....
Bild på min prestanda. Ligger inte min CPU efter utan det gör HD-Disken...Alla så kallade GREEN Diskar spar ström = ej snabba. Mitt

väl en mindre drive till C:
Här har jag gjort en sammaställning på dom CPU jag har....OBS ej nåt facit...utan en väg ledning när du kanske står i affären för att köpa nytt..