Lite skumt är det för du är väl nere på det minsta munstycket som finns till PWK nu?
Jag körde med ett ganska litet munstycke på en förgasare. Den gick mycket bra på fullgas. Men hade lite för lätt att bluddra på delgas. Så jag sänkte nålen två hack och då gick den kanonbra. Men redan efter ett par hundra meter på fullgas så värmenöp den

Så det blev drygt ett 10 nummer större huvudmunstycke, till ett mer rimligt värde, och sedan går den klockrent. Det var i.o.f.s. på en Dellorto 24.
På PWK har det hänt ett par gånger att jag har behövt fräsa ner nålsätet någon millimeter för att få bort tokbludder på lätt belastning, Men det är svårt att gissa vilken bestyckning som passar dig för allt spekar in, durationer, avgasssystem, längd på insugsrör, typ av luftfilter och tändkurva. Kan man ha mycket förtändning tål motorn mer soppa och går bättre på låg och mellanvarv. Men då finns risk för spikning på höga varv. Jag kör därför numer alltid med en tändkurva som gör det lättare att få till utan att riskera haveri p.g.a. spikning och bibehålla bra kraft på låg och mellan.
Förgasarnas grundbestyckning brukar dock inte vara så tokig och det vanliga för mig har varit att få gå ner några nummer i huvudminstycke, sänka nålen något hack och kanske gå ner en storlek på lågfartsmunstycke.
Luftskruven på PWK har ganska stor inverkan och är påverkande rätt så långt upp i registret.