Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
HSE

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Baronen skrev:Drygt 4°c och mulet. Men det är vindstilla! Dock så ligger jag hemma och är genomförkyld så att njuta av värmen blir det inte tal om..
Storm i byarna här nu och regnet kommer sidledes så det är inte skönt att gå ut direkt :x Kommer nog en släng av det till dig också...
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

HSE skrev:
Baronen skrev:Drygt 4°c och mulet. Men det är vindstilla! Dock så ligger jag hemma och är genomförkyld så att njuta av värmen blir det inte tal om..
Storm i byarna här nu och regnet kommer sidledes så det är inte skönt att gå ut direkt :x Kommer nog en släng av det till dig också...
Det har kommit hit kan jag lova.. Men jag var bättre nu på eftermiddagen så jag och dotra gick ock stängde in oss i moppeverkstan och skruvade sachs i värmen :)
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
HSE

Inlägg av HSE »

Storm igen i kväll :evil: Blivit mycket av den varan det sista... Började med några cm snö som övergick i regn i dag, sedan regnade snön bort igen och så kom blåsten. Enda trösten är att det är varmt, pendlar mellan 6,7 och 6,9 grader.
sachsmaster

Inlägg av sachsmaster »

Intressant med väderprognoser. Kvällstidningar talar gärna om katastrofer men kollar man smhi så blir det mer måttligt :D
  • Bild
HSE

Inlägg av HSE »

Blåsten ställde till det i alla fall: http://www.expressen.se/gt/stora-storni ... rafiken-1/
HSE

Inlägg av HSE »

Efter sedvanligt regn och blåst i går kväll blev det en fin dag i dag :shock: Vindstilla, sol och blå himmel samt runt två grader varmt i skuggan och riktigt skönt i solen. Kändes som våren när jag gick runt och kollade läget i trädgården :D - 0,8 grader nu så det fryser på i natt, vintern är ju inte över än...
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Döp om tråden till HSE-tråden, han verkar ju ha "mest" väder i hela Sverige.... :lol:
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

4-5 minusgrader i morse, fick värma lite på hänglåset så att det att gick att öppna grinden då jag väntade mig en tankbil under dagen.

Bild

/ P
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Patrik skrev:jag väntade mig en tankbil under dagen.
Har du oljeeldning?
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

Hasse skrev:
Patrik skrev:jag väntade mig en tankbil under dagen.
Har du oljeeldning?
Det är nog diesel till IRUSen! :D
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Jag blev sittande i Högås en bra stund idag. Åkte Caravell och kom över ett backkrön och där står en gubbe och viftar med armarna, han var påväg att placera ut varningstriangel. Bskom honom stod hans bil med biltrailer tvärs över vägen. Vi fick stopp till slut men det ver inte en chans att vi kunde backa tillbaka uppför backen.
Förstår inte hur de tänkte då de försökte dra en bil på trailer uppför en glashal och brant backe med en bil som saknade 4hjulsdrift. Inte ens då släpet var bortkopplat kunde han ta sig upp.
Vi tog oss till sist förbi i alla fall, men gubben fick stå och vänta på nån sdom kunde komma med traktor.
//Jossan
Josefine Andersson
HSE

Inlägg av HSE »

Raketsport skrev:Jag blev sittande i Högås en bra stund idag. Åkte Caravell och kom över ett backkrön och där står en gubbe och viftar med armarna, han var påväg att placera ut varningstriangel. Bskom honom stod hans bil med biltrailer tvärs över vägen. Vi fick stopp till slut men det ver inte en chans att vi kunde backa tillbaka uppför backen.
Förstår inte hur de tänkte då de försökte dra en bil på trailer uppför en glashal och brant backe med en bil som saknade 4hjulsdrift. Inte ens då släpet var bortkopplat kunde han ta sig upp.
Vi tog oss till sist förbi i alla fall, men gubben fick stå och vänta på nån sdom kunde komma med traktor.
Påminner mig om när vi skulle åka på julgransplundring som min arbetsgivare ordnade för anställdas barn på Stenugsbaden en gång i värden när mina barn var små. I en hal uppförsbacke mötte vi en bil som kom nedfarande på tvären, fans inte plats för oss så jag fick styra ned i diket för att slippa krocka. Jag blev inte direkt glad men bilföraren som orsakat det hela fixade fram en Jeep efter en halvtimme som drog upp oss ur snön i diket och vi blev inte så väldigt försenade.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Några minus och det snöar.
DSC_0035.JPG
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
zappafan