Knakelibrakarelåten?

Tips, frågor och allmänt snack.
sachsmaster
Inlägg: 509
Blev medlem: 10 nov 2015, 23:46
Ort: Morningtown

Re: Knakelibrakarelåten?

Inlägg av sachsmaster »

JanneHagnell skrev:... men jag är tyvärr inte smartare än så här. slider_anon.gif
åjovars du kan visst och det har jag både sett och läst och du sa det själv också i ett inlägg längre tillbaka. Men här kan det förvisso vara så också du haft navet demonterat och sen inte fått bromshalvorna att hamna rätt i sina spår och då funkar det inte som det ska + att det kan hamna rätt av sig själv och då blir navet genast glappt. Men din fråga gällde faktiskt kedjedimension som du enkelt borde löst själv men frågade ändå av "lathet", fick svar och sedan vart felet något helt annat.
Det kan också ses som en klassiker, "tack för hjälpen men jag löste det här bäst själv"

Jag tvekade först om jag skulle svara på din fråga om kedjan och det borde inte gjort förstår jag nu cocos_acc.gif

Men tar du på dig offerkoftan den kanske passar dig bra?

Ursäkta jag försökte hjälpa dig cocos_acc.gif

I fortsättningen kan du köra vad du vill i dina inlägg, några svar från sachsmaster kommer du inte få.
  • Bild
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Knakelibrakarelåten?

Inlägg av zappafan »

sachsmaster skrev: åjovars du kan visst och det har jag både sett och läst och du sa det själv också i ett inlägg längre tillbaka. Men här kan det förvisso vara så också du haft navet demonterat och sen inte fått bromshalvorna att hamna rätt i sina spår och då funkar det inte som det ska + att det kan hamna rätt av sig själv och då blir navet genast glappt. Men din fråga gällde faktiskt kedjedimension som du enkelt borde löst själv men frågade ändå av "lathet", fick svar och sedan vart felet något helt annat.
Det kan också ses som en klassiker, "tack för hjälpen men jag löste det här bäst själv"

Jag tvekade först om jag skulle svara på din fråga om kedjan och det borde inte gjort förstår jag nu cocos_acc.gif

Men tar du på dig offerkoftan den kanske passar dig bra?

Ursäkta jag försökte hjälpa dig cocos_acc.gif

I fortsättningen kan du köra vad du vill i dina inlägg, några svar från sachsmaster kommer du inte få.
Hasse skrev:Äsch, bry dig inte om 56:ans försök att visa sig duktig och nedvärdera dig. Jag fick mig också en vink om att jag är en klant men det ignorerar jag så fint så :mrgreen:
Du har väldiga likheter med en som kallade sig 56:an här på forumet förut, men det kanske är en tillfällighet eller är ni på nåt vis släkt...? (fast han brukade radera sina inlägg i efterhand...) :sorry:
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Re: Knakelibrakarelåten?

Inlägg av JanneHagnell »

Själv tycker jag att en av poängerna med fora som dessa är att man kan fråga och få svar direkt, istället för att lägga massor med tid på att leta själv. Är jag i "andra änden" och kan svara är jag glad att kunna hjälpa till, alldeles oavsett om informationen kommer till användning eller ej. Men som sagt, det hade kanske varit lugnare om jag inte hade låtsats om min feldiagnos utan bara tackat för hjälpen och låtit alla tro att jag hade köpt en ny kedja?
Förlåt om jag frågat i onödan, det var inte meningen! staff_shutup9ou.gif
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Knakelibrakarelåten?

Inlägg av pnilz »

JanneHagnell skrev:Själv tycker jag att en av poängerna med fora som dessa är att man kan fråga och få svar direkt, istället för att lägga massor med tid på att leta själv. Är jag i "andra änden" och kan svara är jag glad att kunna hjälpa till, alldeles oavsett om informationen kommer till användning eller ej. Men som sagt, det hade kanske varit lugnare om jag inte hade låtsats om min feldiagnos utan bara tackat för hjälpen och låtit alla tro att jag hade köpt en ny kedja?
Förlåt om jag frågat i onödan, det var inte meningen! staff_shutup9ou.gif
Tycker det är bra att man meddelar lösningen på problemet i tråden oavsett hur pinsam den må vara kan ju hjälpa nån annan! thumb_up

Negativa människor mår man själv bäst av att ignorera! :wink:
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Knakelibrakarelåten?

Inlägg av JanneL »

zappafan skrev:
sachsmaster skrev: åjovars du kan visst och det har jag både sett och läst och du sa det själv också i ett inlägg längre tillbaka. Men här kan det förvisso vara så också du haft navet demonterat och sen inte fått bromshalvorna att hamna rätt i sina spår och då funkar det inte som det ska + att det kan hamna rätt av sig själv och då blir navet genast glappt. Men din fråga gällde faktiskt kedjedimension som du enkelt borde löst själv men frågade ändå av "lathet", fick svar och sedan vart felet något helt annat.
Det kan också ses som en klassiker, "tack för hjälpen men jag löste det här bäst själv"

Jag tvekade först om jag skulle svara på din fråga om kedjan och det borde inte gjort förstår jag nu cocos_acc.gif

Men tar du på dig offerkoftan den kanske passar dig bra?

Ursäkta jag försökte hjälpa dig cocos_acc.gif

I fortsättningen kan du köra vad du vill i dina inlägg, några svar från sachsmaster kommer du inte få.
Hasse skrev:Äsch, bry dig inte om 56:ans försök att visa sig duktig och nedvärdera dig. Jag fick mig också en vink om att jag är en klant men det ignorerar jag så fint så :mrgreen:
Du har väldiga likheter med en som kallade sig 56:an här på forumet förut, men det kanske är en tillfällighet eller är ni på nåt vis släkt...? (fast han brukade radera sina inlägg i efterhand...) :sorry:
hmm och ungefär samma antal inlägg/dag, i ungefär samma kategorier och med samma intressen. :roll: :hmm:
sen det här med att man inte vill skriva ut var man kommer ifrån :no_no:
umekille
Inlägg: 1492
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Re: Knakelibrakarelåten?

Inlägg av umekille »

Dagens cykelkedjor bör man om man cyklar mycket byta ut med jämna mellanrum
en nött och uttänjd kedja ligger inte som den ska mot dreven och då nöts drevens kuggar
nåt ofantligt fort.
En kedjas kvalitet kan man avgöra på att lägga ut den på sidan och sen lyfta upp den i änden
är den rak då är den bra men böjer den sig som ett upponervönt U då e den slut.
Cykelkedjor förr i tiden kunde man koka i en plåtburk med olja för att förlänga deras liv'men
dagens kedjor har inte den kvaliteten i metallen.
Skriv svar