Doktorns 98:or (update..)
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
Doktorns 98:or (update..)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är två patienter som är under uppbyggnad. Dessa har varit riktiga vrak som är på väg att kompletteras till lagom patinerade individer. Det syntes inte mkt av originalfärgen på den högra men efter en grundlig rengöring med olika medikament samt lackering m. klarlack/mattpasta har den ju fått en hyffsad patina det är den tidiga modellen av Husqvarna & har därför ILOmotor. Den andra nyare modellen har jag inte börjat behandla ännu håller mest på att samla lagom "nötta" prylar till den. Bakhjulet har jag nyss hittat sen har jag tillverkat nya motorfästen samt tankfästen. såna här projekt tar lite tid eftersom jag inte vill lacka om
<!-- </EdIndex> --></div>

-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->här kommer en bild från idag när jag luftade min Marathon

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nu plockat ihop låd hojen..
Fick komplettera med lite prylar emblem muttrar bultar cylinder topp mm. & nytillverkade motorfästen enligt gammal mall (fanns endast på denna modell) Har bara kompletterat med gamla prylar/ muttrar skruvar mm. å på detta sätt försökt att få en "orörd patinerad look" på hojen.
Denna modell heter Husqvarna 101 B å är mkt ovanlig det var den första modellen av 98cc som HVA tillverkade årsmodellen är ca -34-36 å framgaffelfjädringen är unik för denna mod.

Fick komplettera med lite prylar emblem muttrar bultar cylinder topp mm. & nytillverkade motorfästen enligt gammal mall (fanns endast på denna modell) Har bara kompletterat med gamla prylar/ muttrar skruvar mm. å på detta sätt försökt att få en "orörd patinerad look" på hojen.
Denna modell heter Husqvarna 101 B å är mkt ovanlig det var den första modellen av 98cc som HVA tillverkade årsmodellen är ca -34-36 å framgaffelfjädringen är unik för denna mod.

-
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OJOJOJ!
Vilka go'bitar!
Gillar verkligen skicket på Husqvarnan du skruvat ihop. Vackrare kan det inte bli.
Rexen är också riktigt vacker. Är den omlackad någon gång i tiden?
Skulle vara jättekul att få komma och titta på dina fina fordon i sommar om det går för sig. <!-- </EdIndex> --></div>
Vilka go'bitar!
Gillar verkligen skicket på Husqvarnan du skruvat ihop. Vackrare kan det inte bli.
Skulle vara jättekul att få komma och titta på dina fina fordon i sommar om det går för sig. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="Raketsport"]OJOJOJ!
Vilka go'bitar!
Skulle vara jättekul att få komma och titta på dina fina fordon i sommar om det går för sig.[/quote
Då ska man alltså stå med tummen i vädret
Vilka go'bitar!
Skulle vara jättekul att få komma och titta på dina fina fordon i sommar om det går för sig.[/quote
Då ska man alltså stå med tummen i vädret

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rexen är även den en lådhoj det var en gubbe som sålde lite reservdelar till en 98:a å cykeln fick jag med på köpet. Men när jag började kolla igenom prylarna så visade det sig att cykeln hörde till motorn 
Den är ommålad (inte lackad om vi säger så..) den konstiga vinkeln på ramen under sadeln gjorde byasmeden på dom flesta 98:or av 1:a serie. Eftersom dom mod. var baserade på vanliga hojar så blev det för hög sitthöjd se även ramen på HVA:n i mitt förra inlägg..
Lite prylar saknades bla. styre, tank, förgasaren, avgassystem, sadel å lite jox. jag sandbockade ett rör till avgassystem & tanken hade jag sen förut även fuggen lyckade jag knåpa ihop av lite överblivna delar.Kedjeskyddet satte jag bara dit provisoriskt för att inte trassla in brallorna..
När jag sedan fått ihop den så tänkte jag varför inte prova om den startar å mycket riktigt gick den igång å det blev en vinglig färd på över en halvmil
Ja det är bara att komma förbi om ni är norröver nån gång.. <!-- </EdIndex> --></div>

Den är ommålad (inte lackad om vi säger så..) den konstiga vinkeln på ramen under sadeln gjorde byasmeden på dom flesta 98:or av 1:a serie. Eftersom dom mod. var baserade på vanliga hojar så blev det för hög sitthöjd se även ramen på HVA:n i mitt förra inlägg..
Lite prylar saknades bla. styre, tank, förgasaren, avgassystem, sadel å lite jox. jag sandbockade ett rör till avgassystem & tanken hade jag sen förut även fuggen lyckade jag knåpa ihop av lite överblivna delar.Kedjeskyddet satte jag bara dit provisoriskt för att inte trassla in brallorna..
När jag sedan fått ihop den så tänkte jag varför inte prova om den startar å mycket riktigt gick den igång å det blev en vinglig färd på över en halvmil

Ja det är bara att komma förbi om ni är norröver nån gång.. <!-- </EdIndex> --></div>