Projekt Arizonda
Re: Projekt Arizonda
Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
jag har ju sett dina kopplingar hor flera firmor på nätet.
har du provat att kontakta dom direkt?
dom kanske har eller kan skaffa eller vet var du kan hitta det du behöver.
var sitter mikuni i din storlek orginalmonterat?
snäskoter? små crosscycklar? ATV? där kanske det finns som orginaldel?
för gummimuffen borde väl vara lika vare sig det är en 2t eller4t motor?
erlan
har du provat att kontakta dom direkt?
dom kanske har eller kan skaffa eller vet var du kan hitta det du behöver.
var sitter mikuni i din storlek orginalmonterat?
snäskoter? små crosscycklar? ATV? där kanske det finns som orginaldel?
för gummimuffen borde väl vara lika vare sig det är en 2t eller4t motor?
erlan
Originalmuffen är väl det som är på bild. Dvs reedlocket.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Jag brukar gå in på Derbi Senda DRD 2000-2005,då brukar man få med det mesta dom har.JanneL skrev:Jag blir inte klok på den där hemsidan.selma skrev:Twostroke har ett stort sortiment av insugsgummi,den du eftersöker finns där.![]()
dels hittar jag ingen sökruta.
Om man sen behöver t.ex ett bromshandtag så har jag letat som sjutton och inte hittat nåt, men det måste dom ju ha. (Jag hittade ett)
har sökt på mopedtillbehör och sen både under handtag och styren.
nu försökte jag hitta dom här gummina som du sa fanns där men hittade inte ett enda under förgasartillbehör eller förgasare.
man hittar dom kanske genom att leta under varje mopedmodell men det har jag inte orkat plöja mig igenom, det finns ju 40+ olika modeller.
Äre jag som inte fått poletten att trilla ner? troligen för jag tror dom har mer än man tror och kan hitta.
sen förgasartillbehör pos 66 Barikit förgasargummi välj din modell,sen har du den i lådan i morgon

Jag kollade lite på länkarna och det fanns ju en hel del.
tänk om man kunde ringa och prata med dom som man gjorde på stenåldern
Originalförgasaren (som jag tänkte börja med ) är en Keihin 26mm och ytterdiametern på halsen är 34mm

tänk om man kunde ringa och prata med dom som man gjorde på stenåldern

![flirt [flirt]](./images/smilies/slider_flirt.gif)
Originalförgasaren (som jag tänkte börja med ) är en Keihin 26mm och ytterdiametern på halsen är 34mm
Idag har jag inte heller gjort något på Arizondan 

Har inte hänt så mycket, men lite.
har bockat,moddat och svetsat lite på bågarna.
fick även göra en plåt under motorn så man har nåt att fästa fotpinnar och fotbroms i.

det blir mycket mätande och fixerande innan man kan svetsa

så här nånting kan det bli. nu ska motorn i igen så kanske kanske jag får lite tid över under helgen så jag får dit främre motorfästen

har bockat,moddat och svetsat lite på bågarna.
fick även göra en plåt under motorn så man har nåt att fästa fotpinnar och fotbroms i.
det blir mycket mätande och fixerande innan man kan svetsa

så här nånting kan det bli. nu ska motorn i igen så kanske kanske jag får lite tid över under helgen så jag får dit främre motorfästen

Superseriöst!
En fröjd att se ett ordentligt bygge.
En fröjd att se ett ordentligt bygge.

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
- zappafan
- Forumsponsor
Jag håller tummarna att det här projektet blir slutfört...

Jag ocksåzappafan skrev:Jag håller tummarna att det här projektet blir slutfört...![]()

Men i helgen är det laddat för egentid. inte ett enda jävla kundjobb blir det

nu ska jag bara dricka sprit o skruva moppo

(om vädret tillåter blir det nog en tur i skogen med cyklen också, det behövs, för sist vi var ute så var jag rökt efter bara 15km)

Nice jobbat....super seriöst bygge... 

Fint smide! 

Trot eller inte men nu har det hänt lite igen
förra helgen Flyttade jag upp fästet för svingen så nu går kedjan fri, sen svetsade jag dit motorfästen som jag hade tillverkat av 3mm plattstål och svetsat dit gänghylsor på så man slipper lösa muttrar, mer jobb men fränt när det är klart.
den här helgen gjorde jag om alltihopa igen eftersom jag upptäckte att motorhelvetet lutade 5mm åt höger, det såg ju för jävligt ut
såg ut som den höll på att välta ur ramen, hur fasen kunde jag missa det.
bara att göra om alltihop igen, kapa, slipa tillverka ett nytt set med fästöron

Tycker det ser bättre ut om motorn ser ut att ha suttit där från början så jag skarvade i lite plåt mellan gamla motorfästet och nya motorn, mycket pyssel för så lite men nu ser det bättre ut.

sen la jag igen hålet framåt ovanför motorn och skar bort rörstumpen strax ovanför.
Nästa steg är att göra ett nytt insug till gasarn så man ser var hålet hamnar till slut.

Idag monterade jag ihop hjulet, det är inte lätt när man inte är så van, men det gick till slut.
men fan va ekrarna var långa, på gränsen till att det inte går att spänna innan gängorna bottnar i nipplarna .
blir nog till att köpa nya
Jag som har använt mig av en "spoke calculator" på nätet, hur kunde det bli så fel?

Det går i alla fall sakta framåt.

förra helgen Flyttade jag upp fästet för svingen så nu går kedjan fri, sen svetsade jag dit motorfästen som jag hade tillverkat av 3mm plattstål och svetsat dit gänghylsor på så man slipper lösa muttrar, mer jobb men fränt när det är klart.
den här helgen gjorde jag om alltihopa igen eftersom jag upptäckte att motorhelvetet lutade 5mm åt höger, det såg ju för jävligt ut

såg ut som den höll på att välta ur ramen, hur fasen kunde jag missa det.
bara att göra om alltihop igen, kapa, slipa tillverka ett nytt set med fästöron

Tycker det ser bättre ut om motorn ser ut att ha suttit där från början så jag skarvade i lite plåt mellan gamla motorfästet och nya motorn, mycket pyssel för så lite men nu ser det bättre ut.
sen la jag igen hålet framåt ovanför motorn och skar bort rörstumpen strax ovanför.
Nästa steg är att göra ett nytt insug till gasarn så man ser var hålet hamnar till slut.
Idag monterade jag ihop hjulet, det är inte lätt när man inte är så van, men det gick till slut.
men fan va ekrarna var långa, på gränsen till att det inte går att spänna innan gängorna bottnar i nipplarna .
blir nog till att köpa nya

Jag som har använt mig av en "spoke calculator" på nätet, hur kunde det bli så fel?

Det går i alla fall sakta framåt.

Jäklar va fint det blir !!