Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Hynboholm »

Hasse skrev:Jasså. Jag var rätt säker på att Zappa-Fan skulle slå till på den där :D
:mutt:

Han kanske svetsade på skärmen just då, och glömde tiden... :?: staff_shutup9ou.gif
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Hasse skrev:Jasså. Jag var rätt säker på att Zappa-Fan skulle slå till på den där :D
Han kommer snart ur garderoben :lol: :wink:
andazon

Inlägg av andazon »

Brutalaste Monarscooten jag någonsin sett slider_score.gif slider_score.gif slider_score.gif

Har tidigare inte varit så intresserad av Monarscoot, men den där ger verkligen habegär mistick_yes.gif
Vet du möjligtvis vilken fiddy det rörde sig om?

// Andazon
E-type
Mcb 1159 - Fetstummis
Compact
Novolette
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Hynboholm skrev:45000:- verkade vara i högsta laget som startbud...
Denna blev osåld.
Fast det kan ju vara lite dålig tajming också, det är väl knappast rimligt att det säljs en dyr Zündapp varje vecka...

http://www.tradera.com/item/302483/2520 ... p-ks-50-72
Näe, än lider jag inte av nån hjärntumör... :no_no:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Hynboholm skrev:45000:- verkade vara i högsta laget som startbud...
Denna blev osåld.
Fast det kan ju vara lite dålig tajming också, det är väl knappast rimligt att det säljs en dyr Zündapp varje vecka...

http://www.tradera.com/item/302483/2520 ... p-ks-50-72
Ja det är bara avskräckande att ha ett startbud som ligger så högt och det sa nog inte riktigt klick heller på den moppen som var så pass dyr, speciellt inte som bilderna var tråkiga. Jag brukar sätta 1 kr som startbud oavsett vad jag anser att en sak är värd. Slutpriset blir i alla fall det som folk är beredd att betala. På det sättet får man många som bevakar en auktion och känner att de kan göra ett fynd och de vet också att säljaren inte i första hand är ute efter en massa pengar. Om någon får en grej till ett pris som är mycket bra är det inte mer med det och bättre än att ha en sak som aldrig kommer att användas av en själv ligga till ingen nytta.

Här en en bild på den röda Zundappen som jag hade och knäppte med en vanlig kameramobil. Den blev lyckad genom att man känner att man är på plats och hur roligt och fint det är att ta en tur med en moppe. Att moppen är fin på riktigt syns direkt så man behöver inte ta en massa bilder, alla vet ju ändå hur en Zundapp ser ut.När den såldes hade den inte varit ute på annons. Jag hade satt ut en annan moppe på Blocket och råkade nämna till en kille som ringde att jag även hade en som var superfin om det var det han egentligen ville ha. Så jag mailde över några bilder och fick känslan av att kunna sätta precis vilket pris som helst. Jag tog dock inte i så mycket som 45000 utan lite mindre än så och moppen var dessutom en äkta 100+ och absolut solid.
Bilagor
20150712_112546.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
TolvNollNio

Inlägg av TolvNollNio »

Micke S skrev:Ja det är nog skitvekt på flera punkter. Men gaffeln går ju att byta till en bättre och svingen går att styva upp rejält eller byta ut den också. Moderna Kina-crossar kostar bara 2-3 tusen så man skulle kunna köpa en ny sådan så har man de grejorna och även bromsar och kanske annat som behövs. De har ju ofta för små hjul på minicrossarna men det är bara ett ekra upp rätt fälg på crossnaven så är det löst.
Eller kan man plundra en sån här: http://www.blocket.se/skaraborg/Romet_O ... a=23_7&w=3 fast.. den kanske har 18" hjul och det blir att ta i på en Mamba?! Men kanske passar till något annat? Gillar sadeln!

En bekant kör med Mt5 framgaffel/sving och hjul på sin Mamba men var nog omekrat till 16" ja sen satte han dit en KS80 motor också.
Men den motorn blir nu utbytt till en Zündapp 4 eller 5 växlad med reedcylinder då han tyckte KS80:in var slö.
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Ja det kanske skulle gå att ta delar från Polacken. Men man skulle behöva jämföra med en Mamba för att vara säker på vad som kan användas.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor

Inlägg av JoNo »

andazon skrev:Brutalaste Monarscooten jag någonsin sett slider_score.gif slider_score.gif slider_score.gif

Har tidigare inte varit så intresserad av Monarscoot, men den där ger verkligen habegär mistick_yes.gif
Vet du möjligtvis vilken fiddy det rörde sig om?

// Andazon
Tror det var nån med typ 200cc eller nåt. Kan kolla.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Det här bygget var ju både snyggt & brutalt... thumb_up (gammal bild,vet inte vem som byggt, tror delarna är från nån cross..)
Bild
Vet inte om det är samma byggare, men väldigt fräsch...
Bild
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor

Inlägg av JoNo »

Det ser ut att vara en Cross med monarscoot kåpor på, tycker den såg lite dragsterlång ut, he he...
HSE

Inlägg av HSE »

Gillar den röda...
Användarens profilbild
GhR08

Inlägg av GhR08 »

Nu kanske jag är ute och cyklar. .
Men ska inte en Golden Champ vara i just guld, eller fanns dom i koppar/bärnsten också?
Screenshot_2016-03-09-12-40-25.png
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

dom ska bara ha funnits i guld.
han får nog många frågor om dokumentation att den moppen skulle varit orginallackad i den färgen.

erlan
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Kanske därför det var så bra pris... :mrgreen:
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

GhR08 skrev:Nu kanske jag är ute och cyklar. .
Men ska inte en Golden Champ vara i just guld, eller fanns dom i koppar/bärnsten också?
Vissa kulörer blir konstiga på bild, kan det vara rätt färg fast dålig kamera/fotograf?
Skriv svar