det är nog så att en äkta lotus cortina i mint condition är så dyr.
i slutet av -90talet hörde jag om en classic rally entusiast som gett 100.000 för ett rostigt renoveringsobjekt. och jag tror det bara var en fordbyggd cortina lotus.
dom "riktiga" lotus cortina gjordes bara -63 och -64 om jag minns rätt.
zappafan skrev:Eftersom man numera blivit arbetslös så kan man väl roa sig med annat på dagarna, byte av "öhlinarna" på raketen f.. va rostigt allt hunnit bli, men man får skylla sig själv då man kört året runt i snö & slask (& salt) dom verkar ha bra fjong nya gummibälten iaf, men det blir att byta lite plåt i bakskärmen...
.
.
Vadå salt... f.. va rostigt allt hunnit bli, men man får skylla sig själv då man kört året runt i snö & slask (& salt) ....
Där uppe i Norr är inget mot om man åker söder om dalom.....fy tusan hur min 240 ser ut erfeter en resa ner till Ludvika..
När priserna har stigit till dessa nivåer på Lotus Cortinor så finns det risk för fejkade exemplar.
Den på bilden är högerstyrd vilket är rätt, för vänsterstyrda kom först 1965.
1964 års modell ska ha den korta äldre grillen och aluminium i huv, baklucka och dörrar, batteri i bagaget o.s.v.
Mark I modellen byggdes av Lotus i Cheshunt i norra Londons utkant av tomma karosser från Ford.
Den som vill betala såna höga summor som begärs är nog kännare och vet vad som ska kollas,
eller också nån med mer pengar än förstånd och får då skylla sig själv.