Dellorto UA 19 S
Re: Dellorto UA 19 S
tyvärr så är det nog inte aluminium utan någon mycket mer lättspräckt lättmetall.
silumin?
erlan
silumin?
erlan
Silumin består av 86-89% aluminium så egenskaperna är ganska lika, bland annat formbarheten.erlan skrev:tyvärr så är det nog inte aluminium utan någon mycket mer lättspräckt lättmetall.
silumin?
erlan
Eftersom jag har glidpassning nu så tror jag inte att jag kommer att det kommer att brytas loss några bitar direkt,
halsen kommer bara att sluta an mot på dom ställen där det finns utrymme kvar.
Jag har en sån förgasare liggande om någon är intresserad, den saknar trottelock och flottörlock annars ska den vara komplett, med tratt och plastbussning.
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Du har PM!flora skrev:Jag har en sån förgasare liggande om någon är intresserad, den saknar trottelock och flottörlock annars ska den vara komplett, med tratt och plastbussning.

Nån legering av gjutzink tror jag...erlan skrev:tyvärr så är det nog inte aluminium utan någon mycket mer lättspräckt lättmetall.
silumin?
erlan
Gamla leksaker har nåt liknande material och Bing var väl en leksaksfabrik från början?
56:an skrev:Nån legering av gjutzink tror jag...erlan skrev:tyvärr så är det nog inte aluminium utan någon mycket mer lättspräckt lättmetall.
silumin?
erlan
Gamla leksaker har nåt liknande material och Bing var väl en leksaksfabrik från början?
Spelar mindre roll, min DELLORTO sitter säkert bra på vanligt vis, klammad till insugsröret.
Kul att läsa om förgasaren som man hade i ungdomen.kommer ihåg att jag hade gaswiren ut på högersidan.går nog att vända på flottörhuset. Hade mera utrymme på zundapp coronette -65 den såldes till kusinen som målade den vit och döpte den till liket .ja den var skitful efter den tidens mode.runt 72
var hittar man det ställbara munstycket?
Jag beställde mitt munstycke från denna säljare i USA:1256:an skrev:var hittar man det ställbara munstycket?
http://guzzino.com/deub202224.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tackar så mycket