Vad har ni för väder?
Re: Vad har ni för väder?
Fint väder här idag nästan 10+ grader och halvsoligt. Så det fick bli en tur till ett naturreservat vid Mälaren och vänja fåglarna med lite muller. Fast jag var snäll och gick sista kilometern till området där sjöfåglarna häckar och gick inte så nära att jag behövde störa de som ligger på ägg om de fortfarande gör det.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
- zappafan
- Forumsponsor
Verkar va tufft å va pensionär....

Härliga tider. Ser fint ut. Kanske jag kan börja glänta på fetvadden snart...
Är Harryn helt standard i motorn eller är det gjort nån effekthöjning?
Är Harryn helt standard i motorn eller är det gjort nån effekthöjning?
Ja det är ett mer arbete med att vara pensionär än de flesta förstår. Hojen är nere på halv tank och behöver fyllas upp snart, soptunnorna ställas fram varannan onsdag och Zundappdelar hämtas från lackeringen om två veckor så det är rätt så körigt
Jag vet inte om något är gjort åt motorn annat än K/N filter och en öppnare luftburk och raka rör. Eller "luft och buller" som man ska säga om man ska framstå som bildad i HD-kretsar
Den går bra på riktigt i alla fall om man inte har krav på att det ska gå fort så det finns inga planer på att skrämma upp den. Det får räcka med att den har bra drag till en bit över 100 för sedan är det i alla fall inte skönt att köra den här typen av hoj. Annat än om man resjar för då har man annat i skallen och märker inte att det blåser på annat sätt än att man är halvdöv när man kommer hem. 

Jag vet inte om något är gjort åt motorn annat än K/N filter och en öppnare luftburk och raka rör. Eller "luft och buller" som man ska säga om man ska framstå som bildad i HD-kretsar

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Kör du utan proppar då eller? Jag har numera hörapparater, mest troligt efter tusentals mil med öppen hjälm och INGET hörselskydd...Micke S skrev: man är halvdöv när man kommer hem.

Hur korkad kunde jag vara

inte hört på många år. Det var många nya upplevelser med dom, t.ex alla pipljud från mobiler, bältesvarnare mm, visste inte att det lät från dom

Hädanefter kör jag inte en meter MC utan proppar.
Ja jag kör utan proppar. Jag har provat många gånger men det slutar alltid med att jag får inflammation i öronen. Jag behöver säkert också hörapparater 

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Hörselproppar är ett måste på hoj. Även om jag nu börjat använda integral så hjälper det mot buller och vindrag om man vill ha lite friskluft innanför visiret. 

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- zappafan
- Forumsponsor
Jag brukar köra så försiktigt man bara behöver keps eller toppluva... 

Jag har alltid kört med integralhjälmar med bra passning och de ger ett visst skydd mot buller. Åtminstone i farter upp till 150 km/h eller något åt det hållet så upplever man väldigt lite vindbrus. Men förr körde man knappt aldrig så sakta med hoj på 70-väg och uppåt utom inte trafiken eller någon annan risk utgjorde ett hinder. Vanan att använda integralhjälm sitter i så det använder jag fortfarande.
Att hörseln är kaputto har en lång historia och inte har den blivit bättre av hojåkandet utan proppar.
Att hörseln är kaputto har en lång historia och inte har den blivit bättre av hojåkandet utan proppar.

zappafan skrev:Jag brukar köra så försiktigt man bara behöver keps eller toppluva...
Förståndigt. Det är väl bortkastade pengar med ett skydd för huvudet...

- zappafan
- Forumsponsor
Jag var snäll & valde att inte kommentera då det lades upp för ett smashläge tidigare, men det hade man inget för....

Hasse skrev:Hur korkad kunde jag vara
Tycker det var väldigt oartigt att inte komma med nåt spydigt.zappafan skrev:Jag var snäll & valde att inte kommentera

Mestadels solsken idag.

/ P

/ P
Hade rätt soligt och varmt idag, men sedan kom det ett åskväder med medföljande regn. Nu 4,4 grader och regn, misstänker att det kommer att bli snö av det längre in i landet...
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
NU börjar det likna nått, +6 på kvällen. I vanlig ordning så började det små stänka, slutade då jag kom hem

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson