Jag använder Win10 i alla mina datorer och är jättenöjd. Win7 var också ett bra operativsystem men före det var det mest skräp efter XP.
Övervakningen av det man gör i datorn är enormt stor. När Snowden rapporterade att US har koll i detalj på de flesta människor i världen så sker det till stor del via personers datorer och mobiltelefoner. Ett tips kan vara att tejpa för webkameran, om du inte vill bli filmad just nu

Virusskydd är förstås ett måste i både datorer och telefoner med de skyddar inte mot alla former av övervakning. Men om man vet att all trafik via dator och mobiltelefon är att betrakta som helt öppen information som kan ses och avlyssnas av många andra är det kanske inget jätteproblem för vanligt folk så länge man är medveten om det.
Antalet bedrägerier som sker via datorer med ID-kapningar, kontokortsbedrägerier m.m. är dock ett stort problem som drabbar många hela tiden.
Håller defintivt med om att det är trist att bli påtvingad ett system även fast det är bra som Win10. Systemet är dock snabbt och stabilt och vill man ha datorn riktigt snabb och slippa långa starttider m.m. fungerar det väldigt bra att inte ha en mekanisk hårddisk utan istället en Solid State Drive istället (s.k. SSD).
Dags att fika och njuta av ytterligare en arbetsfri dag

Jag tycker verkligen synd om de som måste jobba och inte har haft en djäkla tur att hitta något som är roligt och trevligt på riktigt. Men det går ju inte att komma undan innan man blir pensionär för då skulle hela samhället krackelera. Det gör det sakta men säkert i alla fall och med den upplåning som sker för konsumtion och lyxboenden m.m. kommer många att hamna i samma situation som Greker och Islänningar m.m. när räntorna går upp.