Nu får det ta mig f.. sluta snöa!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är det +3 och inte ett moln :D
Ska nog åka ut till bror en mil bort, skogsväg:) <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och sol dessutom som jagas ner i tanken via rör. Ökade 22 grader på 6 timmar i 500 liter vatten. :bananas: Just nu ökar det värmen i herr rummet :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev: Här i Hörnefors är det fart på "snöslungan".
Säkert miljövänlig åxå.. :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo ibland har man ju faktiskt önskat sig en snöslunga som går på pannkaka å sylt... staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Josefine, Vilka fina snöslungor ni har i hörnefors 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Matte skrev:Alf-Johan. Jag bor en mil öster om dig :) Får nog ta en tur på mopparna till sommarn.
Vad är det för himpa-vimpa med betongpendlar som någon har byggt i Almunge?
Jo du matte, det är ett vetenskapligt arbete, som någon nyinflyttad håller på med, trot eller ej det är någon sorts evighetsmaskin som alstrar el och skall driva sig själv, och vad jag har hört ska den byggas i större skala när den är klar, fast inte där, ( allt enligt min kompis som bor granne till detta monster) hmmm en mil öster vad blir det? mvh affe <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då blev det blida då +4 mitt i natten precis som jag sa när vi stod å slet som djur med att skotta stugtaket."säkert hade detta kommit ner av sig själv på ngn dag" men jag har ju kvar att skotta hus/garage/altantaket så man ligger nu å hoppas att det hinner töa så mkt så skiten skottar sig sjäv :D .Gissa om jag kommer att sova gott till ljudet av ett snöshok som rasar ned från taket..hoppas..zzz :offtobed: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->+ grader idag å garaget har blitt snöfritt - ser att Doktorns mottagning har blivit många kilo snö fattigare :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Utmärkt! men altantaket har fortfarande ett kosmiskt lass på sig :( <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här har inte snöat på en dryg vecka nu. En eller ett par plusgrader på dagen men sedan fryser allt igen. Hoppas på många plusgrader snart :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen snö på flera dagar :D . Prov körde några moppar i Lördags och det är stor skillnad i egenskaperna på snökörning mellan modellerna. Trappern var ingen höjdare medans storebror 50s gick väldigt bra.

Dagens väder: Eftermiddag +5 solsken och -5 nu på natten, dvs medelstor risk för benbrott i morgon. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
monark 50s

Inlägg av monark 50s »

Raketsport skrev:Ingen snö på flera dagar :D . Prov körde några moppar i Lördags och det är stor skillnad i egenskaperna på snökörning mellan modellerna. Trappern var ingen höjdare medans storebror 50s gick väldigt bra. Dagens väder: Eftermiddag +5 solsken och -5 nu på natten, dvs medelstor risk för benbrott i morgon.
Va é det jag hör!! :shock: :lol: Kan inte stämma.... En hel vinter utan vurpa åkte jag fram o tebax till jobbet med slitna värnamo o fötterna på fotpinnarna (för det mesta) varje dag. Och Trappern gick sååå fint :D Så det måste vara nå lurt med eran isåfall staff_italiamac_fastidioso.gif :mutt: Det är nog bara för att min heter 1218 o inte 1217 :thumb: Hursomhelst är det kul att folk börjar få snurr på grejerna igen. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inge fel på våran Trapper, men 50s'n klarade sig bättre när det var spårigt och 5-10cm snödjup. Däremot är Trapper betydligt skönare att köra med sitt breda styre och korta fjädring. 50s har som sagt annan sving och mycket längre fjädring. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I dag 2+ och dagsmeja, livet återvänder så sakteliga 8) :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ca +4 och den tvåcylinriga är startad och körd en liten bit :P <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar