<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och sol dessutom som jagas ner i tanken via rör. Ökade 22 grader på 6 timmar i 500 liter vatten. Just nu ökar det värmen i herr rummet <!-- </EdIndex> --></div>
Matte skrev:Alf-Johan. Jag bor en mil öster om dig Får nog ta en tur på mopparna till sommarn.
Vad är det för himpa-vimpa med betongpendlar som någon har byggt i Almunge?
Jo du matte, det är ett vetenskapligt arbete, som någon nyinflyttad håller på med, trot eller ej det är någon sorts evighetsmaskin som alstrar el och skall driva sig själv, och vad jag har hört ska den byggas i större skala när den är klar, fast inte där, ( allt enligt min kompis som bor granne till detta monster) hmmm en mil öster vad blir det? mvh affe <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då blev det blida då +4 mitt i natten precis som jag sa när vi stod å slet som djur med att skotta stugtaket."säkert hade detta kommit ner av sig själv på ngn dag" men jag har ju kvar att skotta hus/garage/altantaket så man ligger nu å hoppas att det hinner töa så mkt så skiten skottar sig sjäv .Gissa om jag kommer att sova gott till ljudet av ett snöshok som rasar ned från taket..hoppas..zzz <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->+ grader idag å garaget har blitt snöfritt - ser att Doktorns mottagning har blivit många kilo snö fattigare <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här har inte snöat på en dryg vecka nu. En eller ett par plusgrader på dagen men sedan fryser allt igen. Hoppas på många plusgrader snart <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen snö på flera dagar . Prov körde några moppar i Lördags och det är stor skillnad i egenskaperna på snökörning mellan modellerna. Trappern var ingen höjdare medans storebror 50s gick väldigt bra.
Dagens väder: Eftermiddag +5 solsken och -5 nu på natten, dvs medelstor risk för benbrott i morgon. <!-- </EdIndex> --></div>
Raketsport skrev:Ingen snö på flera dagar . Prov körde några moppar i Lördags och det är stor skillnad i egenskaperna på snökörning mellan modellerna. Trappern var ingen höjdare medans storebror 50s gick väldigt bra. Dagens väder: Eftermiddag +5 solsken och -5 nu på natten, dvs medelstor risk för benbrott i morgon.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inge fel på våran Trapper, men 50s'n klarade sig bättre när det var spårigt och 5-10cm snödjup. Däremot är Trapper betydligt skönare att köra med sitt breda styre och korta fjädring. 50s har som sagt annan sving och mycket längre fjädring. <!-- </EdIndex> --></div>