fett i gaffel E-type
fett i gaffel E-type
Hej allihop,undrar hur mycket fett man ska ha i gafffelbenen på e-type o hur glidhylsan ska sitta fast i benet.O vad brukar ni använda för fett?
Undrar också om nån har nån bild där man ser hur gaffeln sitter ihop.Är även lite fundersam hur det ska va med brickor i toppen på styrkronan,de som sitter under styrfästet.Själva plattan.
Undrar också om nån har nån bild där man ser hur gaffeln sitter ihop.Är även lite fundersam hur det ska va med brickor i toppen på styrkronan,de som sitter under styrfästet.Själva plattan.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Re: fett i gaffel E-type
Hej, jag brukar fetta in fjädern på känn. Snåla inte. Universalfett har funkat på mina gafflar.olds70 skrev:Hej allihop,undrar hur mycket fett man ska ha i gafffelbenen på e-type o hur glidhylsan ska sitta fast i benet.O vad brukar ni använda för fett?
Det finns en pigg i glidhylsan, denna ska passas in i hålet på huvudröret (övre gaffelrör)
Kan lägga upp skiss när jag sitter vid stationära datorn.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Tackar för all info,blir lite lättare o få ihop ett då man ej rivit isär det själv,o vet hur allt ska sitta.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
han har senare modell på gaffel,om du kan lägga upp den,jag kan inte det
gängade brickan under kronan expanderar rör hylsan som sitter på kronan,det är en skitkonstruktion

gängade brickan under kronan expanderar rör hylsan som sitter på kronan,det är en skitkonstruktion

Ja,har den nyare varianten på gaffel,men tack iallefall.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-

Varsågod
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
tack o bock för rätt bild.