Tändspole till victoria!

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
NiklasHögberg

Tändspole till victoria!

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->provkörde tändspolen i rexopeden nu ikväll o den är kass. undrar nu om någon annan spole passar eller om ja måste få tag i en Prufrex spole som sitter nu?? kanske finns någon som ersatt med annan o har tips? om inte så blir de att leta i handlarna låda bland hundratals olika gamla spolar! cc måttet på denna spole som finns nu verkar vara 53-54mm ja e inge vidare på att mäta! hoppas snart man får fatt på en spole!. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sannolikt en Boschspole. Prufrex var ett ersättningsfabrikat och de gjorde kopior på allt möjligt elektriskt. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->joja hörde något om det av moppehandlaren. men tänkte om någon vet på rak arm vad som kan passa istället?? vore smidigt om man ej behöver leta länge för o hitta vad man söker!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur vet du att spolen är trasig ? har du kört den i testbänk? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jajjemen den är körd i testbänk. ger endast gnista lite till o från. handlaren här i stan har en hederlig riktigt kanon testbänk. de fårnog eventuellt bli o leta spole imorgon i bland handlarens alla 100 gamlaspolar. hehe! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stefa spole fins med 54mm cc,Noris och Bosch med 53mm cc,Bosch med 54mm cc <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var det en sånn här? De sparar en hel del bekymmer och frågor.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->inte just en sån. men denna har samma funktioner. en fabriksgrej så de e inget hemma mek inte! men den löste ju mitt problem snabbt! så ja e glad att den finns! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har ringt runt lite angående spole. men de verkar va svårt. ja skall ner te mopedhandlaren efter jobbet o kolla lite i hans lådor vad som gömmer sig! kanske har turen att hitta den spolen ja söker. så håll tummarna nu så ja får börja åka lite rex! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
johnnyer

Inlägg av johnnyer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Niklas har en Zyndapp enpetare med noris köpte en stefa med cc52 borrade upp hålen samt fick skära lite för den är lite tjockare så inte svänghjulet tar i norscand har 250 kr .Rösebäcken har som passar men kostar 500 kr han har nog stefaspolen .Mvh Johnny <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
johnnyer skrev:Hej Niklas har en Zyndapp enpetare med noris köpte en stefa med cc52 borrade upp hålen samt fick skära lite för den är lite tjockare så inte svänghjulet tar i norscand har 250 kr .Rösebäcken har som passar men kostar 500 kr han har nog stefaspolen .Mvh Johnny
tackar för dina tips. va te moppehandlaren idag o hitta en prufrex spole som de tidigare satt. cc måttet skilde 1mm. borrade lite så passa den bra. skall löda kabel till kondingen nu ikväll o ta me plattan till jobbet imorgon igen. hoppas man får fart på den nu ganska snart. vore skoj o testköra den lite mer snart. förut fick man trampa som en dåre o hoppas den starta när de vart varv på den. men nu skall de bli lättare. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar