Hej allihop,undrar lite hur man ser skillnad på en e-type e sm50 förutom skillnaden på tanken o avgassystemet.Kan man se det på ramnumret på nåt sett.på mitt senaste objekt har de svetsat på ett annat ljuddämparfäste där det sitter original på e-typen.
mvh
E-type e sm50?
Re: E-type e sm50?
om den saknar förstärkningarna på undersidan på ramen är den tidig.
men jag har inte koll på om e-type och SM50 fanns samtidigt, eller om SM50 kom först, och etype efter den.
den överliggande kröken stjäl ett par km/h i toppfart, så det var vanligt att man monterade vanlig krök.
å andra sidan så hände det att ljuddämparfästena vibrerade av.
är typskylten övermålad eller fattas den?
strålkastare, framhjul och framskärm med fästen skiljer ju också.
erlan
men jag har inte koll på om e-type och SM50 fanns samtidigt, eller om SM50 kom först, och etype efter den.
den överliggande kröken stjäl ett par km/h i toppfart, så det var vanligt att man monterade vanlig krök.
å andra sidan så hände det att ljuddämparfästena vibrerade av.
är typskylten övermålad eller fattas den?
strålkastare, framhjul och framskärm med fästen skiljer ju också.
erlan
sitter förstärkningar på ramen vid motorn på den,typskylten sitter kvar men är målad o knölig o dan,så den ser man inget på nu o tar jag färgborttagningsmedel på den är ju risken att all färg försvinner,likaså texten.Sen sitter det en modernare gaffel på den så den ska bort så småningom.kan va originalhjulet som sitter kvar fram men är inte säker.
försiktigt försöka få bort färgen från typskylten är nog enda chansen då.
alternativen är ju 1272 eller 1293, och det räcker ju om man ser skillnad på en av dom 2 sista siffrorna.
varmluftpistol och försöka få bort färgen på det sättet.
på min SM50 hade man slipat även typskyllten.
erlan
alternativen är ju 1272 eller 1293, och det räcker ju om man ser skillnad på en av dom 2 sista siffrorna.
varmluftpistol och försöka få bort färgen på det sättet.
på min SM50 hade man slipat även typskyllten.

erlan
var ute nyss o hade på färgborttagningsmedel o de verkar ha blästrat även skylten när de målade om den ,för den vart gråaktig i strukturen när all färg försvann.Den är lite orangefärgad under tanken så möjligtvis är det en väl orange e-type om den vart orange då tanken är kromad på den.
Är det förstärkningsr på ramen vid fotpinnarn är det säkert en E Typeram 74:a eller en tidig 73:a
1293 E-Type 1974
1293 E-Type. 1973
1293 E-Type. 1974
Zundapp ks50 1968
Zundapp Sportcombinett 1967
1293 E-Type. 1973
1293 E-Type. 1974
Zundapp ks50 1968
Zundapp Sportcombinett 1967