Inte heller har jag sett någon treväxlad handväxel med kickstart tidigare...
Men jag vet att det fanns en kickaxel som var längre än dom vanliga och jag köpte en sån på Tradera för ett par år sedan...
En sån kickaxel måste finnas i motorn på bilden.
Motorn var fläktkyld från början så jag har kapat och skarvat ihop 2st kåpor blev så pass bra att det inte syns om man inte tittar noga ser original ut ,stämmer att den har den längre kickaxeln vet inte var motorn är kommen ifrån köpte den i delar
Testkörde lite i helgen
Pinnar på rätt bra 70+ men har fortfarande lite problem med att få rätt på växellägena beror väl på att vxlhandtaget är ett hemmafilat 2 växlat.Någon som vet vilket vxlhandtag Hva flinta 3växlat hade original eller vilket som funkar
Det ända jag behövde fixa för att få den körbar var lite ekrar i bakhjulet
Min Monarscoot bröt ihop när 5-6 ekrar där bak bröts sönder i eftermiddag. Vilka ekrar använde du, minns du det? Har fått indikationer på 160mmx2,9mm. Kan det stämma? Tydligen var det lite tajt, men att det gick?
Mvh, Petter
Här är några bilder på navet där ekarna gått sönder. Skiljer sig lite från andra sidan, där det bara är cirkulära hål. På denna sidan är det ett centrumhål på typ 5mm och själva hålen där nippeln fäster är typ 2,5mm då
den flänsen med ovala hål ligger löst på navet när du tar bort drevet.
om du tar isär navet för rengöring så observera att bara ett av fem möjliga lägen för sidoflänsen är rätt.
i nått av dom andra 4 lägena stämmer inte ekrarna.
Eller är det kortare ekrar som behövs på drevsidan rentav? Blir inte klok. Skulle lämna in det till verkstad om det fanns nån i Umeå som fortfarande befattar sig med mopedhjul :/