Ja då var vi där med diskriminering igen, men det kan jag ta.
De där asfaltläggarna har icke Iriskt ursprung, tvivlar starkt på att de ens behärskar språket… De är mestadels Zigenare och pratar nog mest romani.
Men jag skulle inte heller anlita dem

Tyvärr har jag personlig erfarenhet av dessa och det är inga direkt trevliga minnen kan jag säja. Två gånger och det första var för några år sedan då jag inte visste någonting om dem. Jag uppfattade dem som irländare eller kanske t.o.m. engelsmän eftersom de kom i engelskregistrerade bilar och pratade perfekt engelska så zigenare var nog bland det sista jag tänkte på då. Förmodligen har du ingen erfarenhet av det själv eftersom du talar på det sättet.SS440-80 skrev:IRLÄNDSKA ASFALTLÄGGARE…?
De där asfaltläggarna har icke Iriskt ursprung, tvivlar starkt på att de ens behärskar språket… De är mestadels Zigenare och pratar nog mest romani.
Dom svenska politikerna?SS440-80 skrev:Jodå, jag har stött på patrasket...!
Ha Ha Ha! Ja, välj självPilot skrev:Dom svenska politikerna?SS440-80 skrev:Jodå, jag har stött på patrasket...!
Jag har ju tidigare skrivit om dessa sk asfaltsläggare , de satte ju eld på en liten lastbil som gett upp för dem bara 500 meter från där jag bor. De tände väl på den för att elda upp alla spår och lämnade de brinnande på en busshållplats. Men för många hade ju sett dem så polisen förhörde dem men de är ju EU medborgare och det var omöjligt att bevisa något mot någon av dem så det rann ut i sanden som vanligt när de gav sig av igen efter ett par veckor. Och kommunen fick stå för notan när det fick städas upp efter dem. De dumpar alltid skräpet på första bästa ställeSS440-80 skrev:IRLÄNDSKA ASFALTLÄGGARE…?