Rex comet/sprint hjulaxlar
Rex comet/sprint hjulaxlar
Hej, någon som vet hur hjulaxlarna ska ihop till framhjulet, jag har dom grejerna som är på bild och har köpt mopeden i delar så har ingen aning om vad som saknas eller om de är komplett. Jag bara kliar mig i huvudet när jag försöker prova hit och dit.. Det är magnesium fälgar så de ska vart samma till comet GP.
Tacksam för svar mvh
Tacksam för svar mvh
-
Re: Rex comet/sprint hjulaxlar
borde vara samma uppbyggnad som naven till trådeker-hjulen, då ska den undre axeln som är gängad i båda ändar sitta i navet mellan kullagren,den delen som den smala delen är längre ska gå genom broms-skölden med mutter på utsidan.
Har inte möjlighet att gå ut i garaget just nu. Kanske kan ta bilder i kväll. Har du en ihålig axel utan gängor så skall den ogängade sidan vara på bromssidan. Invändig låsring i navet som låser lagret. Sen tror jag du fattas en distans mellan mutter och lager på bakaxel-drevsidan.
Okej tack för svar! Låter som jag Får skaffa lager först och försöka sen. Ni vet inte vilka de är, både bak och fram? glömde skjut måttet hemma när jag åkte till garaget givetvis.. Har fått för mig att de ska vara tre lager bak stämmer detta?
Magnesiumhjulet har nog bara 2 st lager. Med ekerhjul med ryckdämpare sitter där 2 st 6003 och ett 6004 i drevnavet. Tror det bara är 2 st 6003 du ska ha.
Känns som det blir för stort, 6003 är väl 17 mm i innermått? Axel är ca 12 mm
Lagret sitter på den ihåliga axeln med muttrarna på.
Ett på var sida om den tjockare mittdelen.
Sen träs ju stickaxeln i sin tur igenom den.
Tyvärr blev det ingen garagetid i går. Så du får vänta på bilder. Det kom en blindtarm emellan...
Ett på var sida om den tjockare mittdelen.
Sen träs ju stickaxeln i sin tur igenom den.
Tyvärr blev det ingen garagetid i går. Så du får vänta på bilder. Det kom en blindtarm emellan...
Nu har det börjat klarna hur de ska ihop du har rätt de är två lager 6003. Men jag saknar en mutter och sån distans bricka till ena axel.
Nu när du ändå är inne.
Hur gick det med Cometen?
Har du gett upp och vill sälja så är det bara att höra av sig
Hur gick det med Cometen?
Har du gett upp och vill sälja så är det bara att höra av sig

Så här ser mitt nav ut fast det är eker hjul...
Äe nog som Muskö säger, den undre axeln som är gängad i båda ändar sitta i navet mellan kullagren, smala delen är längre ska gå genom broms-skölden med mutter på utsidan. Tror att mittre delen ev. hör till bakhjul & ej ska vara med här... 

Stod några magnesiumhjul i vägen.