Compacten och Mamban i vårsolen.

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Nymans2013

Compacten och Mamban i vårsolen.

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte lägga upp lite trevligt soliga vårbilder:

Bild
Var och lämmnade in "Duett Anders" tvåpet på posten.

I lördags var det premiärtur för Fynd-Compactens "nyblivna" ägare (Min flickvän). Hon fick den som försenad födelsedagspresent på alla Hjärtans dar och blev eld och lågor över den, sedan dess har det varit längtan efter snöfria och torra vägar.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Som synes var humöret på topp och Compacten susade fram med en ylande motor och massvis med underbar oljefylld 2-taktsrök. Nästa vecka ska vi ut på en längre sväng och åka. Kommer nog bilder då också

Bild
Hela laget sammlat. Snart kommer Pagstan bli utbytt. Mot vad undrar ni, tyvärr är jag lite elak och kan bara säga att det är en ganska ovanlig maskin 8)

För den intresserade:

Compacten:

Fullt svensk originalmaskin med en enda tidigare ägare. Pluggen sitter kvar och dreven är sedan moppen var ny 1969. Enligt idag fungerande mätare har moppen rullat en bit över 2000mil men är fortfarande stark och pigg.

Mamban:

Ett långtidsprojekt där original 3pet gick varm i något växellådslager pga dålig packbox som gjorde lådan oljetom. Ett 5växlat block köptes från "Prinsen" och utrustades med Kokusan brytarlös tändning och en pluggad svensk originalcylle. Den gick döden till mötes när kolvbultslagret tackade för sig och en nål hammnade mellan avgasporten och kolven. Då kändes jag för lite extra pulver och nu sitter en 5,2a (kataloghästar) Solfjädercylle. Det kommer komma upp en längre förklaring till varför just solfjäder och 5pet i en annan tråd. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klart man väljer compacten, utan tvekan! 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Självklart Mamban :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Peppe^
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Utan tvekan, Mamba! <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
Alsta

Inlägg av Alsta »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mamba :) <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:Klart man väljer compacten, utan tvekan! 8)
Du ser ut att bli utägd så det sjunger om det. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Nymans2013 skrev:
Du ser ut att bli utägd så det sjunger om det. 8)
Trogen sachs-älskare! :) <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Rexxy skrev:
Nymans2013 skrev:
Du ser ut att bli utägd så det sjunger om det. 8)
Trogen sachs-älskare! :)
Hehe. Nu kom äntligen bilderna upp, dom som hann laddas upp innan photobucket blev knäppt imorse, får hem och ladda upp Mambabilderna när skoldagen är slut. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag önskar att min tjej också kunde åka moppe med mig! :shock:

Men det blir nog svårt för henne att övningsköra på min 2-petade compact... 61cc DT cylinder och 20mm förgasare. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Compact, allt annat känns puckat... :diablo: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Compact :worship: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
monark 50s

Inlägg av monark 50s »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Compacten gjutet! ser ju ut som min första moped gjorde.. blir ju alldeles nostalgisk, är den till salu? :D <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

monark 50s skrev:Compacten gjutet! ser ju ut som min första moped gjorde.. blir ju alldeles nostalgisk, är den till salu? :D
Vad bjuder du?

// Hälsningar Marie <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Compact.
Jag har en lika tillockmed färgen, men trepet otrimmad. :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Compakten såklart <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar