Var och lämmnade in "Duett Anders" tvåpet på posten.
I lördags var det premiärtur för Fynd-Compactens "nyblivna" ägare (Min flickvän). Hon fick den som försenad födelsedagspresent på alla Hjärtans dar och blev eld och lågor över den, sedan dess har det varit längtan efter snöfria och torra vägar.

Som synes var humöret på topp och Compacten susade fram med en ylande motor och massvis med underbar oljefylld 2-taktsrök. Nästa vecka ska vi ut på en längre sväng och åka. Kommer nog bilder då också

Hela laget sammlat. Snart kommer Pagstan bli utbytt. Mot vad undrar ni, tyvärr är jag lite elak och kan bara säga att det är en ganska ovanlig maskin

För den intresserade:
Compacten:
Fullt svensk originalmaskin med en enda tidigare ägare. Pluggen sitter kvar och dreven är sedan moppen var ny 1969. Enligt idag fungerande mätare har moppen rullat en bit över 2000mil men är fortfarande stark och pigg.
Mamban:
Ett långtidsprojekt där original 3pet gick varm i något växellådslager pga dålig packbox som gjorde lådan oljetom. Ett 5växlat block köptes från "Prinsen" och utrustades med Kokusan brytarlös tändning och en pluggad svensk originalcylle. Den gick döden till mötes när kolvbultslagret tackade för sig och en nål hammnade mellan avgasporten och kolven. Då kändes jag för lite extra pulver och nu sitter en 5,2a (kataloghästar) Solfjädercylle. Det kommer komma upp en längre förklaring till varför just solfjäder och 5pet i en annan tråd. <!-- </EdIndex> --></div>