svarvteknik..?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Märkligt att det inte funkar, men man kan alltid fuska :D Gör en hållare för vinkelslip :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D många tack för tipsen! Ska bläddra lite bland dom sidorna. I dag blev svarvaren på brorsans jobb så intresserad av mitt problem så han kom förbi efter jobbet. Å han handslipade ett utav mina stickstål talade om lite om släppvinklar å satte upp biten i svarven. å nog skar den lite men fult. han provade då med snabbstålet å var till slut nere på 115varv men icke sa nicke. då letade han upp ett annat ämne å det skar genast mkt bättre. Då han sade om jag kör med den söligaste hastigheten å matar lugnt med handslipat stål å samtidigt smörjer med skärvätska ska det nog funka. Annars kräver detta svarvämne top of the line stål eftersom det är ett riktigt skitmaterial å svarva i. så jag tog istället å skar av skiten med ett vanligt skärstål av bra sort (Sandvik) det gick ju åt lite mer material 3cm per avstick men nu är det gjort iaf, men sen blir det nog att bita i suräpplet å köpa en stickstålshållare för "riktiga" stål. <!-- </EdIndex> --></div>
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om det nu inte går att byta material :?: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->njae lite knepigt eftersom det är ett sömlöst rör å skall ha ett annat sömlöst rör invändigt dessutom vara riktigt slitstarkt. å materialet är redan köpt.(dyrt dessutom) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gaffelben ? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar