<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag hade en gång en sm50 .Den hade Monarkdekaler på tanken.
Tanken var gul och ramen var grön.Som MCB Cross.Har det varit 2
modeller Crescent som var mandrin och blå,och monark gul och grön?.
Har tyvärr ingen bild på den. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Crescent & Monark var lika lackade.
Mopeden hade tanksidor i mandrin och Cross motorcyklarna hade gula tanksidor, eftersom det var samma tank på dom så råkade det bli några mopeder med gula tanksidor.
Men grön det har ramen aldrig varit, lacken kan däremot uppfattas så av dom har anlag att vara färgbild har jag förstått. Kan det vara så? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är inte färgblind.Jag uppfattar färgen som grön.för andra är blå.
Om inte den är grön vad är då färg? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grön eller blå avgör själv men för mig är den blå och orange någon med grönram lyckades iallafall inte jag hitta.Kan det vara så att det var en cross med 50cc snurra i fanns det
Rackarns snygg iallafall Är det fler än jag som får upp en iriterande reklam mitt i bilden <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen reklam, har Mozilla Firefox webbläsare. Om ni laddar upp bilder med Imageshack så de visas direkt här (inte klickbara) så slipper ni reklamen. Enkel guide finns här: http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=2404&mforum=raketsport
Lägger upp samma bild på det sättet här:
Om sm50'n. Jag har märkt i och med mopedintresset och färgkoder att många som i vanliga fall inte klassas som färgblinda uppfattar visa toner av blå-turkost som grönt. Turkos är ju blå med gröna inslag, men ska i vanliga fall ses som blått. Jag tror att det var blandning på din moped som gjorde att du uppfattade den som grön, om den inte var omlackad. Originallacken är metallblå dvs. silvermetallic med transparent blå lack över (candy). <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om ni lägger upp en bild på Mcb cross,så är tanken gul och ramen är inte blå utan ljusgrönmetallic.Bilden är upplagd mandarin och blå <!-- </EdIndex> --></div>