Nej det blev tight, men med en 2-millimeters bricka på vänstersidan för att få hjulet centrerat i svingen så gick den där armen precis fri. Sen i "mitten" är det ju gott om plats igen och där svetsade jag fast ett stopp som man kan trä in den i. Originalet på andra sidan fick sitta kvar.
Jag måste skicka efter andra däck och nog byta sadel, men så här kan jag åka omkring utan att skämmas tycker jag. Men framskärm får jag nog sätta på och så får jag försöka hitta ett gömställe för voltregulatorn.
Senast redigerad av Lolalola den 20 feb 2017, 21:03, redigerad totalt 1 gång.
Rejsiga däck och en lägre flamsadel gjorde gott för utseendet. Pakethållaren är en eftergift åt det praktiska. Nu väntar jag bara på min kromade race-sving så att jag kan justera bakhjulet. 2.75 fick egentligen inte plats, men med hjulet absolut längst bak och lite filande så gick det. Men det går inte att flytta en enda millimeter varken framåt eller bakåt, plus att jag blev tvungen att montera hårdare stötdämpare. Annars tar det i överallt.
Senast redigerad av Lolalola den 04 sep 2016, 12:46, redigerad totalt 1 gång.
Imponerad att det går få till nåt så fräckt av en Maxi!
Men det går att få mer fart ur den motorn.
Här är en gammal tråd: http://www.raketsport.com/forum/viewtopic.php?t=11826" onclick="window.open(this.href);return false;
Inte direkt en Maxi, men motorn som är det verkar gå hyfsat