Munstycken till Zündapp 3vxl

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Re: Munstycken till Zündapp 3vxl

Inlägg av erlan »

det finns ett ganska interesant inlägg på tivedens motors faceboksida, om vilket resultat han fick
bara av att monter ett nytt svänghjul på en av sina testmopeder. du får rulla ner lååångt för att hitta det. om det fortfrande syns.

jofrab/garage24 har haft full sortering på munstycken förr, närmste mopedhandlare kan ta hem därifrån.

erlan
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

jodå inlägget om svänghjul fanns kvar. rulla ner till sept-okt 2015.

erlan
Användarens profilbild
GlobalNomad

Inlägg av GlobalNomad »

"Braigasen" klargjorde att denna Mikuni typ (VM20-151) har bara denna typ av nålmunstycken (145). Rekomenderade att göra nålmunstyckes testen för att se om det är för stort eller för litet. Vad mycket man lär sig när man får tips av proffs.
-71 Zundapp KS50
-32 Ford Roadster (350/350)
Skunkworkz

Inlägg av Skunkworkz »

Konstigt att det inte funkar med den förgasaren, brukar bara behövas annat huvudmunstycke, är ju original på Zundapp 50cc som jag skrev tidigare.
Användarens profilbild
GlobalNomad

Inlägg av GlobalNomad »

Skunkworkz skrev:Konstigt att det inte funkar med den förgasaren, brukar bara behövas annat huvudmunstycke, är ju original på Zundapp 50cc som jag skrev tidigare.
Träffade en moppe entusiast ifjol som också hade haft problem med just denna typ av Mikuni. Ska kolla nålmunstyckstesten. Om inte det funkar ska jag beställa en annan Mikuni typ och testa. Den jag har kan vara en kopia eventuellt. Jag köpte den via en av dom kända moppepryls försäljarna. Jag vet inte hur man avgör om det är en kopia eller inte.
-71 Zundapp KS50
Användarens profilbild
GlobalNomad

Inlägg av GlobalNomad »

Gjorde nålmunstyckes-testen enligt Braigasens instruktioner och kontentan va att jag har för litet nålmunstycke i min VM20-151. Det är då kanske inte lätt att bestycka rätt om inte detta är OK. Nu ska jag beställa nålmunstycken och nålar så får jag se vart jag hamnar. Eventuellt en annan trottel med skärning som ska stämma med grejerna.
-71 Zundapp KS50
Skriv svar