Säcken skrev:Köpte en fet jävla raggarbil idag. Brudarna kommer att stå i kö så fort ja stannar med den..
Lite som att fiska i en laxodling...
Du, ställ in den där om nätterna. Annars kommer gårdsplan va full med kvinns när du vaknar.
-52 kanske? Äh, ska inte gissa på sånt en inte kan.. Men Cadillac är det! Väl..
Säcken skrev:Köpte en fet jävla raggarbil idag. Brudarna kommer att stå i kö så fort ja stannar med den..
Du, ställ in den där om nätterna. Annars kommer gårdsplan va full med kvinns när du vaknar.
Vi får nog vänta tills imorgon på svar...
...Säcken är förmodligen i baksätet just nu, dom första brudarna bör väl vara på plats vid detta laget!
Schysst kärra!
Vad är det för motor i den?
Va lite på kanelen när ja köpte den
Men tror det är en nyrenoverad 331 v8 i den..
Har inte hämtat den än, men bilderna här på Raketsport har gjort att ja redan har en kö med brudar här...
Kommer att få ha kjol till jobbet imorron...
Micke S skrev:Eftersom intresset för fordon succesivt har flyttats mot äldre fordon som gamla moppar blev det även en hoj i den kategorin. Det är lite av en kulthoj, en Yamaha FZ750 -85 innan de fick bylsiga kåpor och groteskt stora bensintankar som t.ex. FZ1000. Den går fint med en 20-ventilers motor på 100 hp. De är inte supersnabba med moderna mått sett men accelerar som sjutton och gör 145 mph (233 km/h) som kan räcka bra.
Jag blev förvånad över hur fint den går i både motor och chassi så det blir lätt och inte kostsamt att få den i fint och bra skick. Nu finns en hel del blesyrer som måste snyggas till och en översyn av ventilspel och lite annat. Jag gav 6000 kr för den nybesiktigad UA och med ny drevsats och en Clymermanual. Så det känns verkligen som julafton när man var liten (uppskattar jul nu med). Sedan är det alltid trevligt med fordon som inte är "tillsnyggade" med mattsvart färg på motordelar m.m.och har repade instrument och annat kladd.
Mycket hoj för små pengar, även om det kan tyckas som vissa delar är lite föråldrade idag så är ju motorn helt modern.
Ja den går verkligen bra maskinellt med ett mycket bredare effektivt register än man kan tro för en 750. Det som förvånar mig mest är dock hur fint och linjärt den går i kurvor trots slitna däck och föråldrad ram och gaffel. Inga tendenser till varken över- eller understyrning. Som tur är så är bakre dämparen i gott skick så den känns som en bättre bil rent komfortmässigt och hojen uppmanar till aktiv körning. Eftersom tråden handlar om nya inköp så kan jag rapportera att nya däck och kåpglas och lite småjox beställdes i dag. Så här gamla hojar ska ju ha diagonaldäck som utgör en del av chassit. Det blev Pirelli Sport Demon som har rätt form och modernt gummi.
Försäkringen är billig på så här gamla hojar, helförsäkring 678 kr/år
Det går att pinna på fint för dem som vågar. Här tar #4 Eddie Lawson ledningen med FZ750 på en gång och håller den till målgång (om jag inte har blandat ihop filmer...)
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018