lite historia om mopeden:
det var min morbror som köpte den ny när han fyllt 15 år. han krockade med den ca 50m från det huset jag bor i nu. mopeden klarade sig vilket var tur! senare hade min fars kusin den och åkte på ganska länge. sen blev den ståendes. då tänkte min morbror göra sig av med den. dvs häva den i skogen. det tyckte pappa va dumt så han sa att han tar den istället och köpte loss den billgt eller om han fick den. när jag blev 12-13 år så började jag åka på den efter en liten rensning av tanken och sånt smått... startade på 4:de kicket eter ca 20 år stillastående. ja och nu så har den stått än några år och nu e det dags för renovering!
det som kommer göras är följande:
lacka om det mesta i originalkulör
allmän uppfrächning
byta de kromdetaljer som jag kan få tag på

orkar inte skriva allt men så ni får en hint om vad det handlar om

update:
dåliga mobilbilder men det är bara tillfälligt.
tänkte jag kan lägga in några bilder på högen.
här e den relativt nerplockad. ska lacka hela skiten ngn gång nästa vecka om jag har tur, d hoppas vi väl på?

tanken. hade varit kul o kunna få tag på dekaler till denna eftersom jag ska lacka om den.

såhär är kromet på det värsta stället. så ni förstår att det sökes kromdelar i finare skick!

allt för denna gången. mer innom kort hoppas jag!
idag har jag svrvat nya bussningar till svingen

och så här står den just nu, hoppas det blir lite ändrig på det nästa vecka.

Började slipa lite på ramen. hur ska jag ta loss dessa emblemen så jag kan lacka och sen få tillbaka dem?

/markus <!-- </EdIndex> --></div>