övrigt
Re: övrigt
Har varit ut och smörjt drivkedjan i dag
Här är det mulet + grader och grön gräsmatta än men.träden har fällt alla sina löv
Hur jag märkt det.jo.dt50r blir inte lika snabbt varm längre när det är kallt ute och acelerar snabbare i trafiken. idag får moppen stå.har tagit bort silvertejpen,det blev inte bra på sadeln.körde jörnsvägen igår tur och retur ,har sett var lastbilen gick av vägen.det var mellan kåge och ersmark på höger sida mot kåge
Det syns i diket var lastbilen gick av vägen
Jag är fartblind,därför är hastighetsmätaren viktig för mej på mopeden
Jo.men.den där 30-mopeden som gick 75km/h var trimmad,det var bytt hela vägen,5,5hkr trimcylinder med kolv,16,5m.m trimförgasare,32m.m trimrör med slutljuddämpare,bpr9hs ngk trimtändstift ,13kuggars trimframdrev,högkomptopplock.men.det är ju inte min dt50r.
På lördagen lät jag dt50r stå hela dygnet.det var därför du aldrig såg mej.
Det finns fler dt50r än det jag kör i skellefteå
Nu är det snart vinter här uppe och då brukar det vara nästan bara jag som är ute och kör moped i trafiken här uppe i skellefteå 5 dagar i veckan av 7 under vintern. Svårast blir det få motorn varm efter jul och nyår i januari och februari samt hålla sig på hjulen i trafiken för nu är det snart vinter och bakhjulet det slinter samt polera sig upp till 45km/h i trafiken och bromsa tidigt samt utnyttja motorbromsen på dt50r och köra lite trial körning med dt50r i trafiken och försöka häva och försöka parera sladdar med dt50r i rondeller bland annat i trafiken.
Dt50r har rullat mer än 4.5000km och nålen är ej sänkt och drevningen är fortfarande 11kugg fram och 62kugg bak .mopeden gör hittill 54km/h och modellen efterfrågas ej längre vilket gör modellen oattraktiv på marknaden.modellen går ej bytas in längre,det finns ingen marknad längre vad jag fått höra.jag har provsuttit eu-moped scooter modeller utan skor denna gång och det går utmärkt.det var arbetsskorna som ställde till det senast för mej vid provsittningen .arbetsskorna är i storlek 46.men.jag kan ha storldk 45 på skorna.barfota kan jag köra areox 50 r 4-takt.ett frågetecken är hur går det med vanliga sport eller promenadskor av storlek 45 ? Dt50r har tydligen minusvärde på marknaden vad jag vet nu.dt50r går bra.men.har inget värde längre på marknaden.kör tydligen med en storlek för stora arbetsskor för jämnan.
Vit avgasrök ur röret på dt50r. På onsdag blir det körning på blankis eventuellt med yamaha dt50r.
Börjar du fundera lite på att byta till en Aerox eller liknande? De kan onekligen gå mycket bra.marklundt skrev:jag kan ha storldk 45 på skorna.barfota kan jag köra areox 50 r 4-takt.ett frågetecken är hur går det med vanliga sport eller promenadskor av storlek 45 ?
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Ja.men.det är ett eller 2 år bort
I går var jag och lät strecka drivkedjan.