Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Micke S »

Den här borde det bli slagsmål om. Jag vill inte ha fler moppar, för tillfället i alla fall, annars hade jag slagit till direkt. Det är en eftertraktad och vacker Admin-orange 71a för 15000 kr med rätt avgassystem som enligt uppgift bara har gått 750 mil och får pulsen att öka en del trots dagliga intag av betablockerare :drewl: Är den så fin som man kan tro att den är och om bilden inte är missvisande så inbringar den lätt ytterligare 10000 kr och kanske mycket mer ändå för den som är i behov av en slant. Personen som säljer den är 60 år enligt Eniro så det kan t.o.m. vara första ägaren som säljer den. Ett verkligt samlarobjekt om mina gissningar stämmer.

När jag skriver detta och förstår vad det eventuellt kan vara så är det inte helt lätt att stå emot ett köp. Men jag är ju inne i en hojperiod och intresset för det dominerar för tillfället. Men jag kommer säkert att ånga mig längre fram eftersom det troligen är ett mycket fint objekt och då är det för sent.

https://www.blocket.se/vastmanland/Puch ... 9.htm?aw=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilagor
0178917368.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Ser ju verkligen fin ut synd att man inte har nåt extra klirr i kassan att köpa den för , det ser tandläkaren till just nu :roll:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Inte helt oväntat såldes Puchen redan i morse. Det var ju bra för jag blev verkligen sugen och slipper fundera mer på det genom att det såg ut att vara en fin moppe som dessutom har ett stort samlarvärde. När det dyker upp sådana här saker gäller det att vara blixtsnabb. Men avståendet var en medveten handling från min sida.

Jag försöker hålla på pricipen att inte ha en massa objekt stående och R6an blev inte klar förrän för något timme sedan. Sedan står det på tur att laga plast på FZ750 som för övrigt är helt klar. Ska man laga plastskador så att det inte skämmer tar det lite tid. Det går att få hållbart och så att det knappt går att se sedan. Kladdjobb är sämre än att inte göra något alls.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Trodde alla sjuttioettor hade Floridaklistermärket på sidan under pakethållaren :hmm:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Ja jag blev lite fundersam på det också men önsketänkte att ägaren inte hade gillat dem och bytt :?
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

JanneL skrev:Trodde alla sjuttioettor hade Floridaklistermärket på sidan under pakethållaren :hmm:
Hmmm jo det har du rätt i tänkte inte på det först men de jag minns från tiden det begavs sig hade ju de dekalerna :)
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor

Inlägg av T M »

:twisted:
http://www.tradera.com/item/100708/2681 ... mpackt-ram" onclick="window.open(this.href);return false;
Resterna av en hva compact :?:

Bild

Är sannolikt otät i ramen
PUCH-60

Inlägg av PUCH-60 »

Micke S skrev:Den här borde det bli slagsmål om. Jag vill inte ha fler moppar, för tillfället i alla fall, annars hade jag slagit till direkt. Det är en eftertraktad och vacker Admin-orange 71a för 15000 kr med rätt avgassystem som enligt uppgift bara har gått 750 mil och får pulsen att öka en del trots dagliga intag av betablockerare :drewl: Är den så fin som man kan tro att den är och om bilden inte är missvisande så inbringar den lätt ytterligare 10000 kr och kanske mycket mer ändå för den som är i behov av en slant. Personen som säljer den är 60 år enligt Eniro så det kan t.o.m. vara första ägaren som säljer den. Ett verkligt samlarobjekt om mina gissningar stämmer.

När jag skriver detta och förstår vad det eventuellt kan vara så är det inte helt lätt att stå emot ett köp. Men jag är ju inne i en hojperiod och intresset för det dominerar för tillfället. Men jag kommer säkert att ånga mig längre fram eftersom det troligen är ett mycket fint objekt och då är det för sent.

https://www.blocket.se/vastmanland/Puch ... 9.htm?aw=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Någon har stulit din idé , ska bli kul att se om någon bjuder.
http://gamla.tradera.com/item/302482/26 ... -numbers--" onclick="window.open(this.href);return false;
VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
HSE

Inlägg av HSE »

Hoppas ingen bjuder...
Användarens profilbild
Peter_K

Inlägg av Peter_K »

Måste vara årets klipp?
https://www.blocket.se/stockholm/Compac ... .htm?ca=11" onclick="window.open(this.href);return false;
IMG_4658.JPG
IMG_4658.JPG (40.13 KiB) Visad 2577 gånger
Crescent 2000 -60a
Bor i Stuvsta/Huddinge
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Ja det hade varit roligt om den superfina Puchen hade hamnat på en gång hos någon som hade älskat den och fått bli superlycklig över skicket och ett ovanligt bra pris. Men den kommer säkert att säljas för mer (gissar 45) än begärt pris som inte är fel. Om 10 år är den säkert värd runt 100 tusen för en orörd fin moppe av attraktiv modell kommer bara att stiga och är trots allt en av tiotusen som inte är lika unika.

Jag själv hade varit fel person att köpa den eftersom jag är Zundapp och MC-nörd och det kändes fel att köpa den i spekulation. Det stör mig dock en aning att jag inte hade vett och god smak nog att uppskatta och köpa och behålla en så fantastisk och vacker moppe för det starka moppeintresset kom för att stanna för snart 60 år sedan när jag var i 5-års åldern och det är något visst med Puch. Jag gillar dessutom allt som låter och ryker :)
Senast redigerad av Micke S den 01 nov 2016, 11:45, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Peter_K skrev:Måste vara årets klipp?
Ja djäklars, och jag som dessutom är intresserad av militärfordon :drewl: Men det lär vara helt kört att hinna med att köpa den. Ringde på en gång nu för att försöka dämpa Puch-ångesten och en sådan där med 5 elller 6 vx Sach och originalmotorn konserverad är inte fel :D

Men det verkar som det blir fler och fler intressanta objekt desto kallare och mörkare det blir efterhand :)
Användarens profilbild
Peter_K

Inlägg av Peter_K »

Funderade på att köpa den bara för motorns skull men tycker den va rätt ball. Handskydden, styret och lampan ser inte helt original ut.
Crescent 2000 -60a
Bor i Stuvsta/Huddinge
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Ja bara motorn är ju lätt värd de pengarna.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

En till lite unik och fin moppe till bra pris 2500 kr. Creds för styrvinkeln också.

https://www.blocket.se/stockholm/DBS_he ... ?ca=11&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilagor
8620272514.jpg
Skriv svar