övrigt
Re: övrigt
Nä,dt50r är pluggad och gör bara 52-54km/h och skulle acelera betydligt snabbare utan plugg.dt50r går på låg och mellan registret bara
Räckwidden minskar ju med etanol i tanken
han den stora har ju avgaspluggen kvar så han hade inte haft en chans i ett rejsMicke S skrev:Ja så är det nog. Misstänker även att den har HPI-tändning och RP2-system genom att den ökar från tomgång till maxvarv snabbare än man hinner se![]()
Han hade tur i alla fall att det inte fanns någon kurva på vägen eller att någon körde mot rött i en korsning.
Här är ett par trafikanter som insåg vad som kan hända och fick bråttom att söka skydd i varsitt dike

Den lilla krabaten tjuvåker bakpå som våra ungdomar gör på bussar och i T-banan. 

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Nä.jag kör lovligt och har körkort
Am-körkortmarklundt skrev:Nä.jag kör lovligt och har körkort
Dt50r tar nästan bara bensin fast det är en 2-taktare
Två taktsdieslar låter guttmarklundt skrev:Dt50r tar nästan bara bensin fast det är en 2-taktare
Ja det är härlig sång i sådan motorer. Vanligt även inom fartyg.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Det är bara en 49,7 cubikare med sänkt kompresion.håller minst lika länge som en eu-moped scooter
På yamaha center har kunden alltid fel
Haha! Där skulle jag nog inte handla isåfall om jag var dumarklundt skrev:På yamaha center har kunden alltid fel

Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
OK, då förstår jag vart du fick priset 1500 kr ifrån. Inget att bry sig om för det är en bra och eftertraktad moppe som du kan få många fler tusenlappar till än så för.marklundt skrev:På yamaha center har kunden alltid fel
Det man kan göra på en moppe som har gått långt är t.ex. att dra på ett nytt sadelskinn. Det kostar inte mycket jämfört med hur mycket mer lättsåld moppen blir om den ser fräsch ut.
Du skrev att den har gått en bit över 4500 mil. Är det med samma kolv? En ny kolv och att sota ur avgassystemet så har man tillbaka samma kraft i motorn som när den var ny.
Men de där är ju rena evighetsmaskiner med lite underhåll, så det är ju ingen som hels brådska att ayttra den och värdet kommer inte att sjunka så länge den är i skapligt skick.
Ja.jag kör en 2-takts diesel
Senast redigerad av marklundt den 31 okt 2016, 02:21, redigerad totalt 1 gång.
Sitter på MAX i Skellefteå men ingen Dt50r så långt ögat når!