övrigt

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Det är median som styr vad som är lagligt numera tydligen
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Dom på yamaha center kan inget om yamaha dt50r längre.minnet är kort och dåligt.
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: övrigt

Inlägg av Hynboholm »

marklundt skrev:Dom på yamaha center kan inget om yamaha dt50r längre.minnet är kort och dåligt.
Då får du nog åka dit och påminna om avgaspluggen och nålen så att de återfår minnet!
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Re: övrigt

Inlägg av pangerva »

Var är Hasse i denna tråden?
Han var ju både imponerad och nyfiket ivrig om mer och mer och mer..... :mrgreen:
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5465
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: övrigt

Inlägg av Micke S »

marklundt skrev:På yamaha center tar dom helst inte ens dt50r med tång ens numera fast dom har sålt dt50r en gång i tiden för att jag är ensam som kör dt50r i stan numera och för att det är jag.byta in den går inte längre.dom är ytliga där. Försäljarna där har tydligen glömt allt om dt50r.minnet är kort och dåligt på försäljarna samt ytligt .rena ryssland man får och kan inte klaga som kund där. dom tror inte på kunden.dt50r har över 5.000mil kvar på mätaren av livslängden för en dt50r ska hålla 100.000km eller 10.000mil. Men.det är modet som tydligen styr mopederna via median och modet styrs av median.slit och slängsamhället styrs av median direkt.
Det är bara att släppa. Yamahacenter avgör naturligtvis själva vad de vill byta in och vad de kan betala och vet vad som efterfrågas mest hos dem. Precis som att du avgör vad du vill ha för moppen för att släppa den. Kommer man inte överens är det bara att köpa läget för båda parter har rätt att tycka precis vad de vill om värdet och de har kostnader för lokalhyra m.m. och personal som ska kunna leva på firmans förtjänst. Som tidigare nämnts så får du betydligt mer för moppen om du säljer den på Blocket. Men även där är det ytterst köparna som sätter priset utifrån vad de är beredda att betala. Det lönar sig aldrig att tjura i affärer. Klaga lite lagom för syns skull kan man kanske göra men förstör man stämningen är man snabbt oönskad.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Pennan är vassare än svärdet.men.båda kan missbrukas
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: övrigt

Inlägg av Hasse »

pangerva skrev:Var är Hasse i denna tråden?
Han var ju både imponerad och nyfiket ivrig om mer och mer och mer..... :mrgreen:
Jag läser och suger i mig all information 8)
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Ändrar man på en enda sak på dt50r så måste man ändra på allt för att det ska hålla. Många kan trimma.men.nästan ingen kan återställa det till s.t.d (original) igen
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5465
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: övrigt

Inlägg av Micke S »

marklundt skrev:Pennan är vassare än svärdet.men.båda kan missbrukas
http://www.pennanochsvardet.se/smb-reko ... ra-fiaskon" onclick="window.open(this.href);return false;
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Median har påverkat efterfrågan på eu-mopedmodeller via propaganda. Om alla ska köra samma eu-moped.då säger jag bara stackars eu-moped scooter.
blyfot
Forumsponsor
Inlägg: 591
Blev medlem: 23 sep 2011, 23:00
Ort: Småland

Re: övrigt

Inlägg av blyfot »

marklundt skrev:Median har påverkat efterfrågan på eu-mopedmodeller via propaganda. Om alla ska köra samma eu-moped.då säger jag bara stackars eu-moped scooter.
Köp en puch dakota, eller zundapp ks50 det enda dom gör är att stiga i pris, lär aldrig hända med en Eu moppe
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Re: övrigt

Inlägg av pangerva »

Hasse skrev:
pangerva skrev:Var är Hasse i denna tråden?
Han var ju både imponerad och nyfiket ivrig om mer och mer och mer..... :mrgreen:
Jag läser och suger i mig all information 8)
:thumb:
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Re: övrigt

Inlägg av pangerva »

Micke S skrev:
marklundt skrev:På yamaha center tar dom helst inte ens dt50r med tång ens numera fast dom har sålt dt50r en gång i tiden för att jag är ensam som kör dt50r i stan numera och för att det är jag.byta in den går inte längre.dom är ytliga där. Försäljarna där har tydligen glömt allt om dt50r.minnet är kort och dåligt på försäljarna samt ytligt .rena ryssland man får och kan inte klaga som kund där. dom tror inte på kunden.dt50r har över 5.000mil kvar på mätaren av livslängden för en dt50r ska hålla 100.000km eller 10.000mil. Men.det är modet som tydligen styr mopederna via median och modet styrs av median.slit och slängsamhället styrs av median direkt.
Det är bara att släppa. Yamahacenter avgör naturligtvis själva vad de vill byta in och vad de kan betala och vet vad som efterfrågas mest hos dem. Precis som att du avgör vad du vill ha för moppen för att släppa den. Kommer man inte överens är det bara att köpa läget för båda parter har rätt att tycka precis vad de vill om värdet och de har kostnader för lokalhyra m.m. och personal som ska kunna leva på firmans förtjänst. Som tidigare nämnts så får du betydligt mer för moppen om du säljer den på Blocket. Men även där är det ytterst köparna som sätter priset utifrån vad de är beredda att betala. Det lönar sig aldrig att tjura i affärer. Klaga lite lagom för syns skull kan man kanske göra men förstör man stämningen är man snabbt oönskad.

Här undrar jag vad 56:an hade sagt. :D
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
blyfot
Forumsponsor
Inlägg: 591
Blev medlem: 23 sep 2011, 23:00
Ort: Småland

Re: övrigt

Inlägg av blyfot »

pangerva skrev:
Micke S skrev:
marklundt skrev:På yamaha center tar dom helst inte ens dt50r med tång ens numera fast dom har sålt dt50r en gång i tiden för att jag är ensam som kör dt50r i stan numera och för att det är jag.byta in den går inte längre.dom är ytliga där. Försäljarna där har tydligen glömt allt om dt50r.minnet är kort och dåligt på försäljarna samt ytligt .rena ryssland man får och kan inte klaga som kund där. dom tror inte på kunden.dt50r har över 5.000mil kvar på mätaren av livslängden för en dt50r ska hålla 100.000km eller 10.000mil. Men.det är modet som tydligen styr mopederna via median och modet styrs av median.slit och slängsamhället styrs av median direkt.
Det är bara att släppa. Yamahacenter avgör naturligtvis själva vad de vill byta in och vad de kan betala och vet vad som efterfrågas mest hos dem. Precis som att du avgör vad du vill ha för moppen för att släppa den. Kommer man inte överens är det bara att köpa läget för båda parter har rätt att tycka precis vad de vill om värdet och de har kostnader för lokalhyra m.m. och personal som ska kunna leva på firmans förtjänst. Som tidigare nämnts så får du betydligt mer för moppen om du säljer den på Blocket. Men även där är det ytterst köparna som sätter priset utifrån vad de är beredda att betala. Det lönar sig aldrig att tjura i affärer. Klaga lite lagom för syns skull kan man kanske göra men förstör man stämningen är man snabbt oönskad.
Här undrar jag vad 56:an hade sagt. :D
Bergis nåt om kapitalismens hemska fasor och att röda moppar är mycket bättre än blå...
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Har kört i dag och det är vitt och kallt ute och minus ute.snökanonen var enkel att köra igenom på 2-hjul i trafiken och inga metall dubb.man får rätta hastigheten efter väglag och väder i trafiken
Skriv svar