övrigt

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Re: övrigt

Inlägg av Micke S »

För länge sedan såg jag en mycket ovanlig luftfarkost och kunde studera den på nära håll i luften under ca 10 minuter. Min bästa gissning var att det var ett luftskepp typ Zeppelinare. Händelsen rapporterades av en bekant som är UFO-fantast till Svenska UFO-föreningen. De i sin tur kontaktade Luftfartsverket och militära myndigheter och fick beskedet att det inte fanns något sådant i Sveriges luftrum.

Efter ett tag ringde den största lokaltidningen och ville göra ett reportage. Jag tackade nej och vidhöll min uppfattning om att det var en Zeppelinare. Efter ett par dagar hade de gjort en artikel med stor runrik på förstasidan. UFO observerat..... :) Artikeln beskrev i detalj hur en ung ingenjör med goda kunskaper inom avionikområdet hade observerat ett UFO. Namnet var inte utsatt men det uppgavs vart jag jobbade. Jag ville ju varken bli betraktad som tokig eller stå för deras stolligheter så jag hade uppgett en annan arbetsgivare :D Det var tur det för på jobbet diskuterades det ingående och ingen märkte att jag satt helt tyst och såg oskyldig ut :whistle2:

Långt senare fick jag reda på att en Zeppelinare från Norge hade gjort ett oanmält besök i Sverige och tillbaka.

Den såg ut som på bilden nedan. Som en jättelik blåval som svävade i luften. På den tiden fanns knappt mobiltelefoner och definitvt inga med kamera. Det hade såklart varit skoj nu att ha haft en bild.
SB557_5041.jpg
SB557_5041.jpg (47.28 KiB) Visad 2639 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
marklundt

Inlägg av marklundt »

Körde hem dt50r i går
marklundt

Inlägg av marklundt »

Nåt sådant fick inte jag vara med om för det stod i media att man kunde se mars när det var stjärnklart år 2000 då
blyfot
Forumsponsor

Inlägg av blyfot »

marklundt skrev:Bensin innehåller 5% etanol som frysskydd på vintern
...det blir inte 90 minus ens i norrland så det behövs väl int blandas ut menå etanol?
blyfot
Forumsponsor

Inlägg av blyfot »

Jag såg en skoter en gång.
Här nere finns det nästan inga skotrar.
Men vi har många snökäppar.
marklundt

Inlägg av marklundt »

Besök närmaste mack och fråga annars gå ut på internet och kolla. all bensin innehåller 5% etanol blyfot
blyfot
Forumsponsor

Inlägg av blyfot »

marklundt skrev:Besök närmaste mack och fråga annars gå ut på internet och kolla. all bensin innehåller 5% etanol blyfot
Jo jag vet men dom blandar inte i etanol som frysskydd som du påstår
marklundt

Inlägg av marklundt »

Man slipper ju blanda i k-sprit med etanol i bensinen.
marklundt

Inlägg av marklundt »

Ni kanske inte vill ha nya medlemmar på raketsport
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Du ÄR ju medlem och har börjat skriva mycket mer från hjärtat och bråkar inte med andra så se till att inte tappa sugen utan kör ditt rejs.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
blyfot
Forumsponsor

Inlägg av blyfot »

marklundt skrev:Ni kanske inte vill ha nya medlemmar på raketsport
Jodå, alla är välkomna här, här gäller inga speciella regler alls.

Kör på marklundt, bredda gärna ämnesfloran lite, om du vill förstås.
marklundt

Inlägg av marklundt »

Film.hur många såg event orizon 1997? Jag såg då den det året.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Jag har inte sett den men här är den.

Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Har inte heller sett den
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

En sak man kan undra över är vilket bränsle de körde på. Det är nog -50 där uppe och kanske ändå kallare. Går det att köra utan att ha choken i hela tiden och om det inte går hur ska man kunna slippa att stiftet sotar igen. Får man motorstopp där uppe och är på sidan om jorden kan man falla långt ner i södra universum så att det blir jobbigt att ta sig hem igen. Eller så kör man på NGK BP5ES som håller stiftet rent men då vågar man inte köra så länge på fullgas. Det är nog så de gjorde enligt principen Flight Safety in Priority :)

Sedan måste de ha haft tunn olja i växellådan så att den inte trögade sig...
Skriv svar