Absolut ingen gnista. Nu äntligen återfunnen!
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ok men alltid skoj o skruva ihop sen o testköra, imorgon ska ja göra nytt oljebyte på min rex o även justera ytterst lite på tändning o justera nålen alternativt byta munstycket i förgasaren. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det är inget fel på tändningen vad jag kan förstå. Fin gnista och den startar, bara det att den inte orkar så mycket. är rätt säker på att det är kolvringarna. Jag får byta och se. Har ett par liggandes. <!-- </EdIndex> --></div>Mercury skrev:prova tändkabel och tändhatt
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lyssna inte på mig 
Hona bort vändkanten i cylindern och om den är hög hona lite i alla fall
och då kan du fasa lite med fin fil på överkanten av ringarna, eller lite tjockare cylinderfotspackning. Det hackar så illa med vändkant och nya ringar i en sliten cylinder. <!-- </EdIndex> --></div>

Hona bort vändkanten i cylindern och om den är hög hona lite i alla fall
och då kan du fasa lite med fin fil på överkanten av ringarna, eller lite tjockare cylinderfotspackning. Det hackar så illa med vändkant och nya ringar i en sliten cylinder. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-