övrigt
Re: övrigt
Var det plant där zyndappen körde 162 och hade denne medvind ? Körde zyndappen åt båda hållen i samma hastighet ?
Läs och begrunda.marklundt skrev:Varför har bilar vindrutor ?
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
micke.s din moppe kan bli lika snabb om du växlar upp den .
hade zyndappen som gjorde 162km/h expansions kammare ?
är svaret nej så kan du montera expansions kammare och köra ifrån den där zyndappen som gjorde 162km/h ?
montera en liten kåpa fram så din moppe blir mer aireodynamisk och slätare däck,gör framskärmen lite kortare så luftmotståndet minskar och montera luffarturbo på luftfiltret och försök få tag på oktanbooster och värmetal 10 på tändstiftet med ring elektrod och mitt elektrod i rent guld ngk br10 egv ,e:et står för lång gänga på tändstiftet .passar det så kan du få ännu högre varvtal än han som körde 162km/h ?
är det ett bra förslag?
montera gärna ett avgassystem från en yzr 125r om det passar på din moped .
yamaha yzr85 r har minst 32hkr i motoreffekt.
tm: hel_cross 125 har 40hkr .
försök motera 125c.c cylinder på din zyndapp om det går och svänghjul så kanske du får mer och köra med än han.
är det ett dåligt förslag ?
annars monterar du zyndapp ks 125:s vätskekylda motor och växellåda och kör i från den där zyndapp ks 50 med 80 cubiks trim ,bara ramen håller ?zyndapp
hade zyndappen som gjorde 162km/h expansions kammare ?
är svaret nej så kan du montera expansions kammare och köra ifrån den där zyndappen som gjorde 162km/h ?
montera en liten kåpa fram så din moppe blir mer aireodynamisk och slätare däck,gör framskärmen lite kortare så luftmotståndet minskar och montera luffarturbo på luftfiltret och försök få tag på oktanbooster och värmetal 10 på tändstiftet med ring elektrod och mitt elektrod i rent guld ngk br10 egv ,e:et står för lång gänga på tändstiftet .passar det så kan du få ännu högre varvtal än han som körde 162km/h ?
är det ett bra förslag?

yamaha yzr85 r har minst 32hkr i motoreffekt.
tm: hel_cross 125 har 40hkr .
försök motera 125c.c cylinder på din zyndapp om det går och svänghjul så kanske du får mer och köra med än han.
är det ett dåligt förslag ?
annars monterar du zyndapp ks 125:s vätskekylda motor och växellåda och kör i från den där zyndapp ks 50 med 80 cubiks trim ,bara ramen håller ?zyndapp
Utmärkta förslag !
- Bilagor
-
- y68M7.gif (1.52 MiB) Visad 2558 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Nja, det håller jag nt mä om, snarare runt 24hkrmarklundt skrev: yamaha yzr85 r har minst 32hkr i motoreffekt.
-
- Forumsponsor
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
Fanken! Du blir livsfarlig inför Backtävlingssäsongen 2017 Micke!Micke S skrev:Utmärkta förslag !

Få förunnat att få riktiga experttips!

Ja det var hyggligt av Thord att dela med sig av utmärkta tips.
Det kritiska är alltså ramen, så man får verkligen hoppas att den håller fram till finalen och inte ger sig på en kvalrepa
Kan ju hålla igen lite då förstås.
Det kritiska är alltså ramen, så man får verkligen hoppas att den håller fram till finalen och inte ger sig på en kvalrepa

-
- Forumsponsor
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
En bit H-balk, kanske modell järnvägsräls mellan sving och styrhuvud. Och du är "hemma"!
Glöm inte att det ska vara på båda sidorna.
Glöm inte att det ska vara på båda sidorna.

Lyckost därMicke S skrev:Ja det var hyggligt av Thord att dela med sig av utmärkta tips.
Det kritiska är alltså ramen, så man får verkligen hoppas att den håller fram till finalen och inte ger sig på en kvalrepaKan ju hålla igen lite då förstås.

Jag hade gärna fått lite konkreta stalltips på hur jag ska få min Puch Dakota till 160+
Jag vill att det ska se original ut också så max 15mm bing förgasare och cigarrdämpare är ett krav.
Själv kör jag bara en light trimmad yamaha dt50r och trimmet är bara en höjd nål som kan återställas till mitten läget igen
Det går att förse puch dakotan med brytarlös tändning enligt tidningen moped i alla fall och det har funnits hög komp topplock om du inte redan har det ?blyfot skrev:Lyckost därMicke S skrev:Ja det var hyggligt av Thord att dela med sig av utmärkta tips.
Det kritiska är alltså ramen, så man får verkligen hoppas att den håller fram till finalen och inte ger sig på en kvalrepaKan ju hålla igen lite då förstås.
![]()
Jag hade gärna fått lite konkreta stalltips på hur jag ska få min Puch Dakota till 160+
Jag vill att det ska se original ut också så max 15mm bing förgasare och cigarrdämpare är ett krav.
Det skulle vara ett glödstift för 50c.c .men.då har man 2 problem .hur stänger man av motorn och vevstaken håller inte för varven på som mest 33.000rpm ?
Motorn stänger du av genom att strypa bränsletillförseln och motorn kommer inte att varva speciellt mycket mer än innan med glödstift. Men är du beredd att konvertera till Metanoldrift som krävs för glödstiftsmotorer och gärna med tillsats av Nitometan så kan tomten leverera en glödstiftsadaper som passar på Dt50r. Men vänta dig inga astronomiska effektökningar. Det ger lika mycket eller mer att ta bort avgaspluggen och är mindre riskfyllt.