+1 på den kommentaren. Att en variant av den/det kan vara så upprörande är lite fascinerande.Puchlasse skrev:Jag tycker att det är så himla roligt att ni störs så väldigt över att svenska språket utvecklas.
Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Har inga problem med språkutveckling.
Men just ordet HEN är ett konstruerat ord som är mer eller mindre påtvingat från organisationer och politiska partier för att ge moraliska bonuspoäng.
Det är inte som t.ex förkortningen OK som förvandlats och försvenskats till OKEJ, eller engelskan MAIL som blivit MEJL här i sverige. Ett annat ord som låter för jäkligt konstigt, men är införlivat i vår språk är LEVLA som är dataspelsuttryck för att komma upp en nivå... inga av dessa är konstruerade utan nya ord gjorda av svenska folket.
Puuuh, det var dagens moralpredikan från mig. Snart dags för en kall brun läsk och lite snöskotermekning.
Ha en fortsatt bra helg.
Men just ordet HEN är ett konstruerat ord som är mer eller mindre påtvingat från organisationer och politiska partier för att ge moraliska bonuspoäng.
Det är inte som t.ex förkortningen OK som förvandlats och försvenskats till OKEJ, eller engelskan MAIL som blivit MEJL här i sverige. Ett annat ord som låter för jäkligt konstigt, men är införlivat i vår språk är LEVLA som är dataspelsuttryck för att komma upp en nivå... inga av dessa är konstruerade utan nya ord gjorda av svenska folket.
Puuuh, det var dagens moralpredikan från mig. Snart dags för en kall brun läsk och lite snöskotermekning.
Ha en fortsatt bra helg.

Och jag som trott att HEN är en förkortning/förenkling av det gamla uttrycker hanhondendet .
erlan
erlan
Jag vet flera "honor" som håller på med mopeder, och det tycker jag jag är jättekul !Hasse skrev:Hynboholm skrev:Jag vet att det är en han, så då behöver vi inte leva i ovisshet längre.
Självklart att det är en hane. Honor håller väl inte på med mopeder.

VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
- GlobalNomad
Hen....
- Bilagor
-
- Hen.JPG (198.87 KiB) Visad 2731 gånger
-71 Zundapp KS50
-32 Ford Roadster (350/350)
Om man har haft en moped ute på Tradera i närmare ett år för ett fast utropspris och ingen nappat på den, är då inte priset för högt...?? 

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
En vanliga missuppfattningen att hen har med transexuella att göra. 
Hen används då kön saknar betydelse eller i t.ex nyhetstext där man inte vet om förövaren var en han eller hon. Hen har blivit en förenkling av ett tidigare långdraget klargörande.

Hen används då kön saknar betydelse eller i t.ex nyhetstext där man inte vet om förövaren var en han eller hon. Hen har blivit en förenkling av ett tidigare långdraget klargörande.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Dogfight om ett Zundappblock 12700 kr redan och än är man inte framme vid målrakan
http://www.tradera.com/item/100705/2714 ... -125-motor" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.tradera.com/item/100705/2714 ... -125-motor" onclick="window.open(this.href);return false;
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Håller med!Puchlasse skrev:Jag tycker att det är så himla roligt att ni störs så väldigt över att svenska språket utvecklas.

--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
erlan skrev:Och jag som trott att HEN är en förkortning/förenkling av det gamla uttrycker hanhondendet .
erlan

--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
- GlobalNomad
En till spelare på planen......fast den motorn hamnar på runt 30,000:- innan den är klar
-71 Zundapp KS50
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Det är inte klokt vilka priser de genererar 

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- GlobalNomad
Jag är väl lite gammaldags kanskeRaketsport skrev:En vanliga missuppfattningen att hen har med transexuella att göra.

-71 Zundapp KS50
-
- Forumsponsor
Denna bör de i alla fall bli huggsexa om!! Var på väg ringa själv men sansade mig tre ickefärdiga objekt det är ändå min gräns.. https://www.blocket.se/jonkoping/Mustan ... ?ca=16&w=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Vad är det för fel på DEN som man alltid sagt`?Raketsport skrev:En vanliga missuppfattningen att hen har med transexuella att göra.
verkar inte vara så långdraget i min värld.