Håller på att renovera flakmoped. Fick med en gammal gasrulle/handtag, vet ej om den är original. Handlade ny flakmoped gasvajer på mopedrenovering, men jag får inte ihop det. Är det rätt nippel på vajern till mitt handtag ? Ser inte hur vajern skal kunne låsa i spåret.
Skall vara ett glidstycke i spåret på gashandtaget som en vajer utan lödnippel skruvas i. Framgår inte av bilden om du har denna viktiga bit...
Hmmm, jag saknar nog den viktiga biten. Hur ser den ut ? Går den att köpa någonstans ?
du skriver inte hur gammal flakmoppen är, men gashandtaget är från -50talet.
är flakan så gammal kan det vara orginal.
Vad jag vet så är det en 1189 från borjan av 70-talet. Hittade grön originalfärg längst in. Jag skulle evt kunne tänka mig byta handtag med någon som har ett komplett som passar till flakmoppen.
HSE skrev:Skall vara ett glidstycke i spåret på gashandtaget som en vajer utan lödnippel skruvas i. Framgår inte av bilden om du har denna viktiga bit...
----------
På denna sida ser du hur denna glidnippel ska se ut. Brukar ofta sitta kvar i gamla gashandtag man hittar.
HSE skrev:Skall vara ett glidstycke i spåret på gashandtaget som en vajer utan lödnippel skruvas i. Framgår inte av bilden om du har denna viktiga bit...
----------
På denna sida ser du hur denna glidnippel ska se ut. Brukar ofta sitta kvar i gamla gashandtag man hittar.