få se 2017 sen går det ju fort..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Peter Holbrant
Forumsponsor

få se 2017 sen går det ju fort..

Inlägg av Peter Holbrant »

Jaha snart 2017 nån mer än jag som känner att det börjar bli bråttom?? Skulle helt klar behöva en garage-helg och beta av lite småjobb så man kan inrikta sig på de viktigare projekten!!
Borde vara enkelt men vetskap av kombinationen av barnveckor och jourveckor gör att tiden säkert blir knapp i slutänden ändå... Så måste börja priortera

Enda Stora projektet blir egentligen lättare än vanligt! En "enkel" Compact lacken är väl på väg med posten just nu.
Så "bara" ytrenovering där mekaniskt inskränker det sig till nya lameller utprovning av drev å ljuddämpare!! Ja omklädning av sadel men den gör inte jag så räknas knappt.
x4.jpg
Cometen egentligen inget.
x7.jpg
Men vart visst lite när man tänker efter!! Kunde inte motstå vart tvungen handla en sådan här pryttel!!
Samt ny omdrevning efter lyckat byte av ljuddämpare i höstas..
http://www.mopedrenovering.se/interesting-articles-right-now/retarderande-krets-till-kokusan.html
http://www.mopedrenovering.se/interesting-articles-right-now/retarderande-krets-till-kokusan.html
Komaren inte mycket!! Behöver ny glödlampa bak och fram med för där fungerar numer bara helljuset samt däck o bromsbackar (ligger på köksbordet kom idag)
x3.jpg
Shoppern fixa ett drev i motorn samt montera motorn.
x2.jpg
Ja just det sidovagnsmopeden den får dock vänta borde återfå "rätt" motor sitter tillfälligt kantmotor efter vev-ras på den. Men den kan vänta tar ändå mig o barnen på bad och glassresor utmärkt.
x6.jpg
Skoterett påbörja finrenovering del-letande.. avslutas troligen nästa säsong
x5.jpg
x5.jpg (19.49 KiB) Visad 1017 gånger
Som grädde på moset hämta en Suzuki or50 där om tid finnes bara göras brukbar möjligen en tillfällig sprayburkslackering av tank å kåpor där får renovering vara nästa års vinterprojekt.
x8.jpg
Överväger även om jag skulle bygga mig en KS50 med Komar-motor bara för att!! haha

Känns faktiskt rätt lugnt bör kunna hinnas med med några långa kvällar.. Några av projekten kan ändå avklaras på en helg!
Men blir säkert som vanligt kräver en vecka semester i slutet av april för hinna till 1a maj haha.. Jaja tror inte jag är ensam!!