crescent compact 1248

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Lordhelmet

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tutan ska sitta i nederkanten av den lilla plåtkåpan under ramen, just framför/ovanför toppen. Lägg ut en bild på åket så vi får se. <!-- </EdIndex> --></div>
Niar

Inlägg av Niar »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Bild

jag kollade under plåtsaken, ingen tuta där inte. förra snubben måste ha plockat bort den.

någon som har något tips vad jag ska göra med alla vajrar, de går fram ända till hjulet, går det att dra de efter ramen? <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej ... vajrarna drar du ner i "hålet" under styret och ner bredvid ramen

ett "måste" är ju att sätta på stagen på ramen, sitter vid toppfästet i ramen + vid motorfästet

http://www.mopedkraft.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=1034&category_id=48&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26 <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla på bilderna här på sidan, här är en http://www.raketsport.com/1252_maraton_74.jpg

Du måste kapa vajrarna till rätt längd också <!-- </EdIndex> --></div>
Niar

Inlägg av Niar »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Hej ... vajrarna drar du ner i "hålet" under styret och ner bredvid ramen

ett "måste" är ju att sätta på stagen på ramen, sitter vid toppfästet i ramen + vid motorfästet

http://www.mopedkraft.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=1034&category_id=48&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26
stagen? kan du utveckla? någon bild på stagen på plats? vad har de för funktion? <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tompas bild säger allt

Hmm Tänk att ha en Maraton i det skicket mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->stagen... dom kromade bågarna ovanför motorn <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

S_Compakt skrev:ett "måste" är ju att sätta på stagen på ramen, sitter vid toppfästet i ramen + vid motorfästet
Japp! motorbågarna måste sitta där!! <!-- </EdIndex> --></div>
peter/gbg

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo du tompa kan du tänka dig, så är det, jag har använt deras kabel på dom senaste 15 renoveringarna och tro det eller ej men det fungerar perfekt staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
Niar

Inlägg av Niar »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har lite problem med justeringen av växlarna, nollan och ettan funkar bra, men tvåan vill inte hoppa i, växelsaken ska åka tillbaks men vill inte det pga att vajern är dragen lite konstigt. någon som har tips på hur man ska dra den och hur man kanske kan smörja den om den inte vill tillbaks?

jag har dragit om alla vajrar förutom gasvajern vilket jag ska göra imorgon, ena justeringsskruven gick av med halva skruven kvar i gängorna fick jag borra ut den, var tvungen att ta det riktigt lungt så man inte borrade sönder gängorna i handtagen. har även kopplat in de mesta el sladdarna. när jag skulle kolla om lyset funkade så funkade det såklart inte, är man tvungen att koppla ihop sladdarna som tutan ska kopplas till eller kan de hänga helt lösa? måste de inte vara kopplade med varandra så att det blir en sluten bana?(det fattas tuta)

ska även byta växellådsoljan när leveransen kommit. när man gasar fullt så minskar kraften lite, den börjar även låta lite konstigt, kan det vara något med växellådan? jag har lite problem med tomgångsskruven och munstycket, när man startar den så går den på väldigt höga varv och när man inte har någon gas så går den ganska snabbt. är det bara tomggångsskruven som ska justeras? munstycket, kan man justera det någon? vad händer om man skruvar på den? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->höga varv: börja med att justera tomgångsskruven, men kan även vara något luftläckage mellan förgasare/sylle, syllefot/block och i värsta fall någon packbox.

växlarna, se till så inga tvära böjar finns på vajern, och rulla hjulet, när du testar med att lägga i 2:an <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ibland så får man hjälpa både kopling o
växelvajer med en extra fjäder :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Niar

Inlägg av Niar »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->justerade vajern och snackade med min kompis om växlarna, hans farsa har kört formel 2 och de kör typ gocart, de sa att jag skulle smörja vajern, vilket funkade utmärkt. jag hittade för övrigt en hel del skit i vajern som hindrade vajern från att röra sig. jag drog ur vajern, sprutade WD-40 så det kom ut lite ut andra änden på vajerhöljet sedan blåste jag rent höljet med tryckluft, ut kom KOLSVART WD-40 och en massa skit. sen torkade jag bara rent vajern och fyllde höljet med ny WD-40 och körde i vajern och allt funkade perfa!

jag funderar också på att borra bort stryppluggen, åker man lätt fast för trimning om man plockar bort den eller märks det inte så mycket? jag bor i stockholm och de har kommit poliser till skolan ett par ggr för att kolla så att mopparna inte är trimmade, så jag vill verkligen inte åka fast... <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

Niar skrev: jag funderar också på att borra bort stryppluggen, åker man lätt fast för trimning om man plockar bort den eller märks det inte så mycket? jag bor i stockholm och de har kommit poliser till skolan ett par ggr för att kolla så att mopparna inte är trimmade, så jag vill verkligen inte åka fast...
Plocka INTE bort pluggen! köp en urpluggad i stället, brukar finas massor på tradera! eller börja med att höja luckan i nederkant på kolven mot insugshålet 5mm det märker nog inte polis :wink: men helt säker kan man inte vara :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
Niar

Inlägg av Niar »

Esso skrev:
Niar skrev: jag funderar också på att borra bort stryppluggen, åker man lätt fast för trimning om man plockar bort den eller märks det inte så mycket? jag bor i stockholm och de har kommit poliser till skolan ett par ggr för att kolla så att mopparna inte är trimmade, så jag vill verkligen inte åka fast...
Plocka INTE bort pluggen! köp en urpluggad i stället, brukar finas massor på tradera! eller börja med att höja luckan i nederkant på kolven mot insugshålet 5mm det märker nog inte polis :wink: men helt säker kan man inte vara :mrgreen:
men villken del är det man köper? förgasare eller cylinder? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar