Digital hastighetsmätare

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skall ni redan sluta diskusionen :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mina svar har en tendens att döda diskussioner ibland, ursäkta! :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dog nog före ditt svar... staff_italiamac_fastidioso.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror jag inte, jag svarade ju! :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kalibrerar cykeldatorn med gps. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi får väl starta en tråd för "onödiga diskussioner som inte leder nån vart"

Undrar fortfarande hur det går för Oldtimer och hans inställningar

för det var väl där det hela började

Och har man ingen hastighetsmätare på moppen så finns det en på Malmby
och den visar hastigheten fast framhjulet är i luften
Bild
Hallsttameppers-Ari på sin "Fjollträskare" <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Oldtimer

Inlägg av Oldtimer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har med stort intresse tagit del av era kunskaper då det gäller däcksdimensioner och uträkning av omkrets av däck! Mycket intressant!
Jag har kommit fram till att mitt däcks omkrets är 1600 mm, men att jag kanske ska knappa in 1550 - 1575 mm, då framdäcket kanske plattas till några millimeter när man kör mopeden.
Det blev ju en riktigt kul och upplysande tråd det här :)

Hälsningar/
Oldtimer <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ställ moppen på plan asfalt, förslagsvis med ventilen neråt för att ha en bra markering att gå efter. Gör ett streck i asfalten. Dra moppen rakt framåt minst ett varv, ju fler desto bättre. Gör ett nytt märke där ventilen hamnat mot marken.

Mät avståndet mellan strecket, dela med antalet varv hjulet snurrat. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Oldtimer skrev:Jag har med stort intresse tagit del av era kunskaper då det gäller däcksdimensioner och uträkning av omkrets av däck! Mycket intressant!
Jag har kommit fram till att mitt däcks omkrets är 1600 mm, men att jag kanske ska knappa in 1550 - 1575 mm, då framdäcket kanske plattas till några millimeter när man kör mopeden.
Det blev ju en riktigt kul och upplysande tråd det här :)

Hälsningar/
Oldtimer
Tänk även på att däcket blir större ju fortare du kör! Centrifugalkraften slänger ut däcket lite. I 30km/h kanske det inte märks så mycket, men i 80-90 är den en annan sak. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar