Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av zappafan »

:D :wink:
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

zappafan skrev:Köpte ju på sig SU:are till Gamm-Amazon för den enorma effektökningen

Har en omgång dubbla SU liggandes på vinden men de har legat där sedan tidigt 90-tal så jag kommer inte ihåg om insuget saknades eller ej.

Får jag letat fram min Volvo i garaget så blir det nog insprut med turbo om det skall bli något motorpyssel framöver. :)

Inga stolleeffekter utan 140-150hk på sin höjd är det tänkt.

82hk
Bild

/ P
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

zappafan skrev:Köpte ju på sig SU:are till Gamm-Amazon för den enorma effektökningen
Det tar mig tillbaka till tidig sommar 1978, några månader innan jag fick börja övningsköra.
Jag köpte då en -61 PV i "körklart" skick, med följde ett par SU-förgasare med insug, priset var 300 kronor för allt.
Sommaren gick, bilen stod i väntan på att jag skulle få körkortet.
När det väl blev körkort hade jag inte ens fått igång PV´n, kunskapen på bilar var inte så stor då och PV´n var avställd.

Intresset för bilen avtog eftersom jag fått överta en fungerande bil av föräldrarna.
En kompis boende på en bondgård var intresserad av att köpa bilen, "-Ge mig 150 spänn så får ta du den".
Kompisen accepterade erbjudandet men så tänkte jag på de där förgasarna, "-För 150 till får du SU-förgasarna också".

Kompisen körde på ägorna och i skogarna men om de där SU´na någonsin kom att användas vet jag inte.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Nu vart man lite sugen igen :oops: ,är väl egentligen inte nån riktig Corvettefantast men just första ZR 1:an (1990-1995) tycker jag är speciell med Lotus byggd helalu V8 med 4 ventiler per cyl. 6-vxl manuell, bredare bakparti, 11 tums bakfälgar med 315 däck, justerbar fjädring... 8)
Bild
https://www.blocket.se/orebro/Chevrolet ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

En film som visar att vana och känsla för det man håller på med kan räcka långt.

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE

Inlägg av HSE »

Gillar verktyget som han rullar vevpartiet på, påminner om mitt verktyg som jag balanserar propellrar på. Kanske skulle man bygga ett sådant, har ett par vevpartier som jag skall byta vevstake på :)
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Ve ... 000021023/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

zappafan skrev::D :wink:
Har du köpt motorcykel ? :mrgreen: :wink:
Backspegeln...
Bilagor
2121517935.jpg
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Kolla den här sidan. Personer har ombetts att rita en cykel från minnet och sedan har cyklarna byggts i 3Dprogram efter teckningarna.
http://www.booooooom.com/2016/05/09/bic ... om-memory/" onclick="window.open(this.href);return false;
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Kul med andras katter :evil: eller hur det nu var, dom har fått för sig att markera under bron (där det även finns en luftventil in till källare) läste lite på nätet & tips om att blanda Ättika & vatten i en flaska å spraya på, har gjort så få se om det har nån effekt.... :?
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

zappafan skrev:Kul med andras katter :evil: eller hur det nu var, dom har fått för sig att markera under bron (där det även finns en luftventil in till källare) läste lite på nätet & tips om att blanda Ättika & vatten i en flaska å spraya på, har gjort så få se om det har nån effekt.... :?

Du har troligtvis källaren smetfull av råttor så det är dem katterna vill åt. :wink:
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor

Inlägg av SS440-80 »

Raketsport skrev:Kolla den här sidan. Personer har ombetts att rita en cykel från minnet och sedan har cyklarna byggts i 3Dprogram efter teckningarna.
http://www.booooooom.com/2016/05/09/bic ... om-memory/" onclick="window.open(this.href);return false;
Den med kedjedrift på både framhjul och bakhjul måste vara hur bra som helst.... tills vägen svänger :lol:
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Raketsport skrev:Kolla den här sidan. Personer har ombetts att rita en cykel från minnet och sedan har cyklarna byggts i 3Dprogram efter teckningarna.
Ha ha... =))

/ P
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

zappafan skrev:Kul med andras katter :evil: eller hur det nu var, dom har fått för sig att markera under bron (där det även finns en luftventil in till källare) läste lite på nätet & tips om att blanda Ättika & vatten i en flaska å spraya på, har gjort så få se om det har nån effekt.... :?
Det kommer inte att hjälpa, men man trpdde det förr. Ju starkare och fränare det luktar för katten desto mer benägna blir de att markera. Först och främst, leta reda på vem i bostadsområdet som har en okastrerad katt. Dessa kissar och markerar. Be dem kastrera katten, om det inte händer så är det bättre med ett feline spray som inte luktar för människor men som ger kattenen illusion av att den redan markerat området som sitt.
Blir så trött på alla som inte ser värdet i att kastrerar sina katter för de kissar på andras tillhörigheter hela tiden
//Jossan
Josefine Andersson
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

Hasse skrev:

Du har troligtvis källaren smetfull av råttor så det är dem katterna vill åt. :wink:
Det tror inte ja, va nog många år sen det va mus i det huset.... :roll:
Skriv svar