Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Fin moppe! Den fick du till bra pris.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Jodå, en trevlig modell till bra pris!Raketsport skrev:Fin moppe! Den fick du till bra pris.
De tråkiga är att jag inte vet hur jag ska få hem den

Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...
/Erik
/Erik
Billigare att köpa 10st från England än i någon butik i Sverige..
25kr st och det är med frakten...
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
2 små barn!
Rena hjulafton!
Köpte 2par från olika firmor.
Vet inte vilken som är vilken. Men dom kostade 27kr vs 37kr.
Nu får vi se om jag mätt rätt också..
Köpte 2par från olika firmor.
Vet inte vilken som är vilken. Men dom kostade 27kr vs 37kr.
Nu får vi se om jag mätt rätt också..
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
2 små barn!
2 små barn!
- twostroker
Köpte en gammal Saab idag.
V4 -78 med trimmad motor och nästan alla originaltillbehör som fanns i Saabkatalogen (Skinnratt, klocka, Bosch 180 extraljus, frontspoiler, usa-ljus, stripes, alu-fälgar, tonad framruta mm.).
8460 garanterade mil.
Kostade som en dålig Puch Dakota, ungefär....
V4 -78 med trimmad motor och nästan alla originaltillbehör som fanns i Saabkatalogen (Skinnratt, klocka, Bosch 180 extraljus, frontspoiler, usa-ljus, stripes, alu-fälgar, tonad framruta mm.).
8460 garanterade mil.
Yamaha FS1 x4
Puch Maxi
Monarscoot -57
Usch Dakota-77
Puch Maxi
Monarscoot -57
Usch Dakota-77
-
Fy f-n, så dyrKostade som en dålig Puch Dakota, ungefär....

Ser väldigt trevlig och fin ut

Lite avundsjuk

Blå/vit Monark 1209
En mycket klok investering 

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
-
- Forumsponsor
Saab V4 ibland det fräckaste som finns hade så många på 90talet!! Man skojar inte åt en halv V8 vart min stående vinterbil!! Köpte min första när jag låg i lumpen!! Vart tvungen ringa hem min morfar för att få i backen första gången!! Hade parkerat mot husväggen utan att veta hur fasiken man skulle få i backen haha!! Det roligaste av allt vart att jag med 67hk lyckades spöa kompisens 244 GLT.. Men körde v8 sommartid och halv v8 vintertid 93-96 om jag inte missminner mig då köpte jag min 142a som jag för övrigt har kvar ännu.. Dock inte längre vinterbil..
Ser kanontrevlig ut, det är bilar som är underhållande att köra,twostroker skrev:Köpte en gammal Saab idag.
8460 garanterade mil.
Jag hade en V4 omkring 1980-81, i risigt skick, köpt för 1000 kronor:

Den stackars bilen gick ett kvalfyllt öde till motes, rejält "modifierad" innan den skrotades:

Inget man är stolt over idag men vid 21 års ålder var det bara slit&släng...
Så farligt var det nog inte. Det ser ut att var ett seriöst underarbete på bilen där igen yta har lämnats orörd och placeringen i parkeringsrutan är föredömligCoolvette skrev:twostroker skrev:

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Ja, jag köpte 8st stift från UK till min Jeep 5,2.GhR08 skrev:Billigare att köpa 10st från England än i någon butik i Sverige..
392SEK med frakt från UK, Här hemma i SE skulle t.ex. Mekonomen ha snudd på 900:- för 8st pluggar...
/ P
Nänä, detta var ett tidigt försök till seriös customisering "south edition"...Micke S skrev:Så farligt var det nog inte. Det ser ut att var ett seriöst underarbete på bilen där igen yta har lämnats orörd och placeringen i parkeringsrutan är föredömligCoolvette skrev:twostroker skrev:
Lite roll spelade det nog att bilen blev ålagd ombesiktning efter en LTG flygande besiktning (ombesiktning inom fyra veckor).
Eftersom åtgärdslistan var lika lång som barnbarnens önskelista till Tomten valde jag att ta ut svängarna de sista veckorna innan bilen gick till skroten.
Resultatet var nog inte direkt nyskapande men att parkera perfekt i parkeringsrutan är varje bilcustomiserares högsta prioritet så det var bara självklart...
Jag hade för övrigt en udda titel i telefonkatalogen för många år sedan.
Hade läst att man kunde få in udda titlar, ingen ifrågasatte om man verkligen var elektriker eller disponent, bara att anmäla så fick man sin titel.
Då läste jag att en kille hade uppgett att hans yrke var "flaggstångsknoppsputsaregesäll" så jag spann vidare på det och fann att jag faktiskt var "stånkamodifierare", detta eftersom jag höll på att trimma och bygga om min SR500 som syns på en av bilderna.
Detta mötte inget hinder och i några år var jag stånkamodifierare, det var i allafall lite mer udda än att skriva "montör" i telekatalogen.

Det lustiga förr var att man kunde fixa titlar åt andra, kontrollen var obefintlig... Så vi skojade med en titelsjuk arbetskamrat och ändrade hasn titel till extruderförare i katalogen. Han blev inte glad trots att det inte var helt osant, han körde onekligen mycket extruder
För min del stod jag kvar som chaufför i många år tills ett visst telefonsamtal fick mig att uppdatera titeln till Laboratorieingenjör.

Coolvette skrev:Nänä, detta var ett tidigt försök till seriös customisering "south edition"...Micke S skrev:Så farligt var det nog inte. Det ser ut att var ett seriöst underarbete på bilen där igen yta har lämnats orörd och placeringen i parkeringsrutan är föredömligCoolvette skrev:twostroker skrev:
Lite roll spelade det nog att bilen blev ålagd ombesiktning efter en LTG flygande besiktning (ombesiktning inom fyra veckor).
Eftersom åtgärdslistan var lika lång som barnbarnens önskelista till Tomten valde jag att ta ut svängarna de sista veckorna innan bilen gick till skroten.
Resultatet var nog inte direkt nyskapande men att parkera perfekt i parkeringsrutan är varje bilcustomiserares högsta prioritet så det var bara självklart...
Jag hade för övrigt en udda titel i telefonkatalogen för många år sedan.
Hade läst att man kunde få in udda titlar, ingen ifrågasatte om man verkligen var elektriker eller disponent, bara att anmäla så fick man sin titel.
Då läste jag att en kille hade uppgett att hans yrke var "flaggstångsknoppsputsaregesäll" så jag spann vidare på det och fann att jag faktiskt var "stånkamodifierare", detta eftersom jag höll på att trimma och bygga om min SR500 som syns på en av bilderna.
Detta mötte inget hinder och i några år var jag stånkamodifierare, det var i allafall lite mer udda än att skriva "montör" i telekatalogen.

Gillar Saaben! Saknar min vit/blå/röda 95'a med 1.7 steg 1 kam och weber 40 dcnf,
crx ägaren som fick pisk bytte till en turbo veckan efter

Titlar kan vara sköj, stod som Åk lagare i kataloga (Fordonstekniker blev roligt när Felia rättade "stavfelet")