Fredag igen i morgon..... Vad gör ni i helgen?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:
Conrad Engström skrev:Fredag kväll Garaget. Lördag ett par timmar i vår loppis. sedan garaget.
Söndag. hämta ett kök i Stockholm. Skall monteras i sommarstugan.[/quote
Bra Conrad ,du har väl tittat på Äntligen hemma , så du kan fixa köket staff_gemini-1.gif
Jo har hänt att jag tittat på Timell med flera. Dom är som tv kockar, har fixat allt i förväg.
Annars är jag finsnickare och har även en gång i tiden jobbat på byggen.
Jo då köket står nu i stugan :D ej monterat.
Nya skåp från IKEA skulle gå på ca 40000 kr och det jag köpte kostade 2500 kr och får lite skåp över. <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ska nog gå bra för dig att montera köket Conrad :D

Kan berätta att en kompis till mig (ja, jag har en... ) köpte en trappa av Engströms Snickeri för ca 15år sedan. Det var en som var byggd i vinkel, i 180grader eller vad man säger, men ni förstår säkert vad jag menar.

Då jag frågade honom, Niklas som han heter, vem som hade byggt trappen och hur han gjorde när han var där och kollade på hålet i taket svarade han: Ähh, han trappsnickaren från Kvicksund kom in och tittade och mätte lite som hastigast - tänkte att det där går väl åt h-lvete efter den korta visiten... :?

Ett par veckor senare kom trappen - Och det var nästintills "sugpassning" på den!

Så, den gode Niklas stod där som en (glad) fågelunge med öppen mun och konstaterade att så där ska det inte gå att göra... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Conrad Engström skrev: Jo har hänt att jag tittat på Timell med flera. Dom är som tv kockar, har fixat allt i förväg.
Nya skåp från IKEA skulle gå på ca 40000 kr och det jag köpte kostade 2500 kr och får lite skåp över.

Om du behöver frakthjälp med dem skåp som blev över kan jag och chrille hjälpa till med det. :roll:

behöver all skåp/hyll förvaring vi kan till verkstan! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Conrad Engström skrev:
alf-johan skrev:
Conrad Engström skrev:Fredag kväll Garaget. Lördag ett par timmar i vår loppis. sedan garaget.
Söndag. hämta ett kök i Stockholm. Skall monteras i sommarstugan.[/quote
Bra Conrad ,du har väl tittat på Äntligen hemma , så du kan fixa köket staff_gemini-1.gif
Jo har hänt att jag tittat på Timell med flera. Dom är som tv kockar, har fixat allt i förväg.
Nya skåp från IKEA skulle gå på ca 40000 kr och det jag köpte kostade 2500 kr och får lite skåp över.
Ja du Conrad det är så man ska göra affärer, Jag har jobbat som byggsnickare i mer än 30 år, IKEA grejor var inte så poppulära, för man kunde inte ta betalt för hopmonteringen, det fick kunden betala om dom promt ville ha IKEA Skåp. Min bror jobbade som kökschef på Metropol i Eskilstuna på 60-70talet, han var också aktiv i en bowlingklubb där, känner du till det stället :?: Han var med i mycket skilda sporter, Bowling, Folk race, cross, och rally. <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Känner inte till stället.
Jag är Västerås grabb.
Eskilstuna har jag endast bekantat mig via byggare och virkeshandlare
Och alla mina kunder i villor och andra byggen.
Jag undrar om inte bovlingbanorna är i Bollhuset, vi gjorde trappor dit. <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja imorrn blir det till att prova lite cykelvagnar med dom små. Göra lite tjuvmätningar osv :D
Sen kanske det kan bli nån slalomsväng i backen i helgen oxå.
Skulle ha tvättat bilen med, den ser ut som en saltsten. Hata vägsalt :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Imorron blir det tack vare en avhoppare, HALKKÖRNING :o :twisted: .
Lördag eftermiddag blir det jobb, och söndag eftermiddag likaså. Projektet lär bli stillastående över helgen och sedan kör jag vidare med det på måndag förmodligen. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helgen ja nu är man ju mitt i den.. Men det blev ju färdigställande av Kärnanramen (se annan tråd) Sen blir det att åka på Let's dance live show på Westenfarm (en miniatyr av High chaparall som vi har här uppe) Det kommer en massa kändisar från programmet å håller i en danstävling med kända profiler från stan. Till det är det mat å dryck mm.
å morgondagen blir det till att göra färdigt ett beställningsjobb. .Reparera en trailingarm till en raceskoter samt tillverka en höjningssats till framvagnen sen får vi se om det blir nåt annat.. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blir ett varmt bad med några kalla pilsner till... slider_cheers.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Spendera halva natten i verkstan känns lockande, hade jag haft gångavstånd hem hade en eller annan Rekordelig nog varit gott sällskap <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just nu i skrivande stund sitter jag med en nybryggd kopp kaffe, innan dess vart de en stabil jeltzin grogg, pojken har ögoninflamation å i morgon kommer farmor å farfar å tar barnen så jag gumman får tapetsera vårt nya sovrum :D skrapat en gammal dörr idag som skall agera sänggavel,,, ja vem vet hur detta skall sluta :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag har Raketaren varit varit förbi på en kopp. Trevligt att surra bort en stund. Ikväll... Pizza & film skulle inte sitta helt fel.
Imorgon blir det Sachs mek. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha, idag klev jag upp 05:40 då lilltjejen tyckte det var dax för pappsen att se på Bolibompa...gäsp.

Fick dock en del gjort då stortjejen åkt till Farmor o Farfar.

Sen blev det en stund i garaget med framskärmen till Compactmercan och en burk POR-15.

Har även svurit och klurat kring min glappande dragkrok till Subarun.... man får väl inte svetsa på löstagbara dragkrokar :twisted:

Pustar just ut med en kopp kaffe efter lite gratäng och oxfile.

Ikväll blir det sista Milleniumfilmen och kanske en Single Malt. Men först ska jag ut i slasket och justera bromsarna på frugan hästsläp, var visst tävling i morgon :roll: Hinner nog med en folkbira i garaget innan filmtajm. <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hemma hos mig sitter det massa folk och umgås :D
Och pappa förväntar sig nog att jag ska byta däck på hans bil gratis eftersom jag fick en mutterdragare idag och en domkraft i julklapp :D kan ju han tro :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det blev en liten sväng på moppen med kidzen i solskenet idag. Synd bara att det var blött på vägen för det blev en aningen skitigt... :roll:
Man får ganska många funderande blickar när man kommer med 2 små på moppen oxå. Vissa skrattar och tycker det ser trevligt ut medans andra ser lite för fundersamma ut :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar