Värde Puch Florida 62?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Suy

Värde Puch Florida 62?

Inlägg av Suy »

Hej
Jag undrar om någon har en uppfattning om värdet på en vit Florida ganska rostig några smådetaljer saknas. Mopeden har stått väldigt länge, ladugårdsfynd.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Re: Värde Puch Florida 62?

Inlägg av Micke S »

Ganska rostig är ett svårtolkat begrepp. Men om du menar att det är rejält med rost både i ram och på krom så handlar det ändå om några tusenlappar. Utan bild är det svårt att avgöra och om det mesta ändå är i hyggligt skick utom smärre noppror på tanken och att bara bakdelen på stänkan behöver bytas och motorn är rätt så okey så är nog priset 10-13 k eller något sådant. I fint skick färdig så är det ytterligare två till tre gånger mer.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor

Inlägg av JoNo »

Kolla min tråd nedan. Tror jag gav runt 3K och fick 10K med orginalmotorn i delar. Den treväxlade behöll jag.

http://www.raketsport.com/forum/viewtop ... =5&t=20472" onclick="window.open(this.href);return false;
Suy

Inlägg av Suy »

Ok tack intressant tråd. Vet inget om motorn på denna. Inte heller riktigt hur rostig den är men det är genomhål i framskärmen tror faktiskt den är bättre bak. Rostiga fälgar, tank. Verktygslocket spänne på pkt hållaren saknas fel stötdämpare bak. Har inte sett den i verkligheten.
Skriv svar