övrigt
Re: övrigt
Jag använder aldrig rakvatten numera och inga deodoranter och dom säger att många beslut avgörs av dofter i kväll på tv ? Väger inte craidler cross 50 mer än zyndapp ks50sport ?
Varför fly verkligheten när den ändå hinner i kapp en till slut oavsett vad en kör eller färdas på eller i ? Höll på bromsa omkull i dag på isgladja i eftermiddags via bakhjulet så jag släppte bakbromsen och sladden hävdes och jag kunde köra vidare
Jag lever i ett lagligt utanförskap numera,man får inte köra eu-moped klass 1 på cykel och gångbana p.g av hastigheten samt att om eu-moped klass 2 gör 45 så hör den inte hemma på cykel och gångbana samt att trötthet räknas som rattfylla\styrfylla på moped ?
Glöm inte ställa fram klockan i kväll en timma
Den ska i alla fall ställas tillbaka igen så jag låter nog den varamarklundt skrev:Glöm inte ställa fram klockan i kväll en timma

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Skyll dig själv då.dit är det ett halvårMicke S skrev:Den ska i alla fall ställas tillbaka igen så jag låter nog den varamarklundt skrev:Glöm inte ställa fram klockan i kväll en timma
Sedan när blev det olagligt klä om sadeln på en eu-moped dt50r ?
Som lätt mc dt50r skulle jag tjärna minst +7.500kr per år i bonus med det nya vägskatte systemmet
Körde över bergsbyn i fredags och via skellefteåhamnsleden och norrbölegatan och lassarettsgatan hem i går från utisam med dt50r
Dt50r bör släppa ut cirka 13 gram på 100km i 45km\h och 25gram som lätt mc på 100km i 70km\h.i 45km\h drar dt50r en halv droppe bensin per kolvslag i förbrukning och i 70km\h en droppe bensin per kolvslag
Miljön är ju i fokus numera och bensinen är ju som yes drykt på yamaha dt50r. Har vetat länge att eu-moped scooter 2-taktare drar 3,5dl\milen och 4-takts eu scootrar drar 2,0dl per mil i trafiken vid 45km\h.det måste bero på automatlädan i dom.4-takts eu scootern drar som en 30 moppe vid 45km\h .men.så har dom ju större tank än dt50rmarklundt skrev:Dt50r bör släppa ut cirka 13 gram på 100km i 45km\h och 25gram som lätt mc på 100km i 70km\h.i 45km\h drar dt50r en halv droppe bensin per kolvslag i förbrukning och i 70km\h en droppe bensin per kolvslag
Du vill med andra ord leva som en pessimist under ett halvårstid eftersom du vägrar ställa om klockan ? Men.det är ditt val och hur ska du veta vad klockan är ?
Jag vet ju att den är precis 1 timme mer än den visar 

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Det enda som händer utan pluggning är att en massa varv frigörs och möjligen ett par eller en hkr möjligen och dt50r varvar sig upp till 70km\h samtidigt som den låter som en röj eller motorsåg typ husquarna eller partner öronbedövande i 120dbl samt att förarmiljön bli outhärdlig och en blir storförbrukare av alvedon och får nedsatt hörsel.det är skäl nog att låta pluggningen sitta kvar,en blir ju ändå i frånkörd i alla fall .det lönar sig ej köra trimmat,det förstod jag för snart 30år sedan tillbaka i tiden.alla kör ju i från en även om en kör trimmat så varför inte köra pluggat ?
Har dt50r nåt syndrom så blir det nog frammåt utan avgasplugg för den är för tung och har för liten slagvolym och för låg verkningsgrad för uppåt i motorn och varvar man dt50r så blir det växellåds och kopplingshaveri och då står man där och kommer ingenstans alls och utan varvstopp får en motorhaveri till slut och då står man där fast med skägget i den gula eller blå brevlådan och kommer ingenstans alls så nog är det bra med varvstopp alltid,annars passar ju 30 mopparnas trimdrev på axeln och då är det frågan om 17kuggars 30 moped framdrev får platts innanför drevkåpan på eu dt50r eu-mopeden klass ett ,vill man köra fortare så om dom finns att köpa förståss ?