<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Jag undrar om någon har en orginal dekal kvar på era moppar
Jag tänker tillverka nya, dekalen är klar och jag behöver bara orginal måtten spets till spets på triangeln + övre spets till undre vågräta underkant? lät krångligt det dära hoppas ni fattar
Om fler är intreserade så Bojatill så gör jag några extra
Så här såg dekalen ut innan blästring // Kimpa <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mått:
Nedre ytterkant 53,5 mm
Lodrätt från topp till botten 48,5mm
Det kan väl bli lite knepigt att göra flera eftersom de försäkrats i olika län och under olika år. Det är dessutom en speciell färg för varje år.
1961 turkos-blå, 1962 röd, 1963 gul, 1964 blå. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D
Tusen tack Jossan
japp det blir en Gul -63a försäkrad hos FYLGIA till 30/8 1968
alltså man fick med 5 års trafikförsäkring vid ny köp av moppen
men det är lätt att ändra i datorn på tryckeriet om någon har andra bolag eller år av behov ?
//Kimpa <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad generöst tycker man att försäkringen ingick i priset. Då skall man tänka att trafikfösökring ett år kostade 8 kr= 40kr för fem år. Vad kostade moppen ? mins inte man gissar ca 1200kr.
Sedan kan man gissa att cykelhandlaren hade förhandlat fram ett bättre pris. Oftast fick han dessutom sälja en vangsskade och stöldförsäkring samtidigt.
Nu efteråt kan vi sammlare glädja oss åt triangeln och avgöra årtalet på moppen <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dom finns redan nytillverkade, dom som säljer dekaler på marknader brukar ha, har redan köpt ett helt gäng, kostar 10 kr styck! <!-- </EdIndex> --></div>
Hämtade hem min raket i dag och mitt emblem är också från Skaauunää! Även det giltigt till 30/6-67.
Och om det är rött så är det alltså en -62a? Jag har för mig att jag läst att om man räknade bort år från det år som står på dekalen så kan man få fram tillverkningsår? Man skall alltså räkna bort 5 år då för att hamna på 62? Så då ingick alltså en 5 årig trafikförsäkring när man köpte sin raket? Eller annan moppe.
Har nytillverkade dekaler i blått, försäkringsbolag Skandia,
T.om 1969 dvs för mopeder tillverkade och sålda 1964 finns två kvar
PM:a vid intresse
Luddet84