<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åh, vad fin! Den skulle man haft.... Jag är barnsligt förtjust i just pojkcyklarna med limpa.
Det är synd att man inte har mer klirr i kassan. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst är det dyrt, men egentligen inte mer än vad en ny Crescent cykel kostar idag.... 1500 hade enligt mig varit rimligare, det är ju endast en smal krets som är intresserade av sådana cyklar.
Vill syrrans kille sälja?
Snygg reklam, Esso. Har aldrig sett den tidigare heller. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Precis en sån hade jag... , Trimmade cykeln med ett bakhjul från en minicykel.(tvåväxlad fotväxel) Ersatte den med en MCB E-Type, men hade kvar cykeln två år till! Så här efteråt erkänner jag motvilligt att jag hade roligare med cykeln... från jag var nio år till jag blev sjutton! Moppen hade jag bara två år, men trimmade den också! Dock inte med tvåväxlat bakhjul utan med 5½hk trimsats som jag borrade till 60cc och hade Suzukikolv i. Expansionskammare byggde jag i slöjden. Ljög och sa att jag skulle bygga två blomvaser! Sen när magistern tittade bort, lödde jag ihop dem... Brum-brum! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D har ju äntligen lyckats fotografera crescentcykeln jag fick med huset
den har en pakethällare monterad just nu,men limpan och staget hängde på väggen till den, stär crescent automatic på den ser ju ut att vara treväxlad, sitter ju ett reglage på styret på den nåja den ser ut så här kanske värt att renovera den så smäningom...
är ju lite dålig på årsmodell på cyklar men den verkar ju ha några år på nacken... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den där cykeln kan var enligt mig imellan 1965-1971 för 1965 kom det där kedjeskyddet på cykeln. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den var riktigt fin
Är ingen expert, men lacken verkar vara polarblå. 1965-71 tycker jag verkar stämma. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har en crescent rodeo som har stått på ett lager sedan ny
limpa och högt styre.
är det någom som vet något om denna modell? jag har bara sett mitt exemplar i verkligheten, ovanliga?
laddar upp en bild någon fin dag
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min bror har en ocyklad limpcykel blå. Styret har aldrig monterats fast.
Han köpte den åt sina grabbar, men dom hoppade över den storleken. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->4000...!!
Själv hjälpte jag Claes på Klassiker att köpa en oanvänd Puch limpa från 70-talet. Den lokale cykelhandlaren hade kommit över ett lager där den stått längst in. Hon sålde den för en nolla mindre (400), min fru sa "Aldrig i livet!!" men jag kunde bara inte låta någon okänslig person köra ner den så då fick jag förmedla den vidare istället! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man kan undra egentligen hur många oanvända cyklar i synnerlighet limpcyklar som finns. 4feet på tradera sålde ju två oanvända cyklar: en Hermes och en DBS minicykel. Man skulle nog ta reda på hur många som finns. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här en bild på min första nya cykel, fick den på våren -71 och den var lite annorlunda än polarnas likadana. Min hade samma färg och lackade skärmar som Raketsports fast kromad gaffel, rostfria fälgar och grova kromade stag till skärmarna medans kompisarnas hade ljusare färg, aluminiumskärmar, tunna stag och andra fälgar (lackade om jag kommer ihåg rätt). Den blev tyvärr moderniserad i början på 90-talet för att passa min son så den duger väl bara som delar nu
Ska doneras till Raketsport så de kan bygga ihop sin till en "lyxis" om dom vill. (blingbling!!) <!-- </EdIndex> --></div>