övrigt
Re: övrigt
Fördelen med yamaha dt50r vintertid är att skärmarna inte sitter så nära hjulen så att hjulen fryser fast när det samlas snö mellan däck och skärm.snöbolls effekten
Ha Ha Ha
Så kan det vara... 

- ZVEZDA M50
Hej!marklundt skrev:Dt50r motorn släpper ut 12,5gram på 100km vid 45km\hmarklundt skrev:I verkligheten 4-taktar dt50r bara på 1:an mest i trafiken,om jag ska färdas till kulturhuset så ska taxin vara el-driven,annars får det vara för det handlar ju om miljön,vilken motor släpper ut mest ? en bilmotor eller en mopedmotor ? vilken motor är störst och släpper ut mest oavsett motortyp ? En bilmotor eller en mopedmotor? Den enda motor som är miljövänligare än dt50r motorn är el-motorn
12.5 g av vad?
Avgaser givetvisZVEZDA M50 skrev:Hej!marklundt skrev:Dt50r motorn släpper ut 12,5gram på 100km vid 45km\hmarklundt skrev:I verkligheten 4-taktar dt50r bara på 1:an mest i trafiken,om jag ska färdas till kulturhuset så ska taxin vara el-driven,annars får det vara för det handlar ju om miljön,vilken motor släpper ut mest ? en bilmotor eller en mopedmotor ? vilken motor är störst och släpper ut mest oavsett motortyp ? En bilmotor eller en mopedmotor? Den enda motor som är miljövänligare än dt50r motorn är el-motorn
12.5 g av vad?
- ZVEZDA M50
Hej!
Avgaser består av olika komponenter, t.ex. HC, PM, NOX CO2 och annat.
Dessa mäts var för sig.
Det går inte att säga att motorn släpper ut 12.5 g avgaser, man måste specificera vad det är för "avgaser" man menar.
Avgaser består av olika komponenter, t.ex. HC, PM, NOX CO2 och annat.
Dessa mäts var för sig.
Det går inte att säga att motorn släpper ut 12.5 g avgaser, man måste specificera vad det är för "avgaser" man menar.
Det är troligen koldioxid som avses med en sådan uppgift om det inte är närmare specificerat.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Avgasutsläpp dt50r se tidigare sida så får du det specifickserat där jag har skrivit in fakta om dt50r,s utsläpp från bilregistret vad avgaserna innehåller.när ska dom som kör eu-moped scooter förstå att eu-moped scootern inte är byggd för terräng körning samt körning på vintern ?Micke S skrev:Det är troligen koldioxid som avses med en sådan uppgift om det inte är närmare specificerat.
En äkta cross har inget el-system och ingen instrumentering och går inte att regga heller.?
Kolmonoxid 0,005gram\km och kolväten 0,018gram\km yamaha dt50r
Det stämmer, men det går att köra lagligt på vägen även med Enduro/crossar. På 70-talet och kanske även tidigare kunde de som tävlade registrera sina fordon så att de kunde åka till och från träning och tävlingar m.m. Jag har haft en sådan en Monark 125 ISDT som jag köpte för ett par år sedan men kom på att det inte var min grej. De går ganska bra men vibrerar och gör just inte mer än 100. De är dock mycket råstarka.marklundt skrev:En äkta cross har inget el-system och ingen instrumentering och går inte att regga heller.?
Numer finns ju möjlighet till s.k. Enduro-reggning men det är inte tillåtet att köra med dem hur som helst och de får inte användas som bruksfordon på samma sätt som gamla gatreggade Enduromaskiner.
Så här såg min ut. De vibrerar som sagt. När jag kom hem efter den här turen fanns det inget baklyse kvar, hela skiten hade ramlat bort

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Dt50r gick igenom en flygande besiktning i dag och det var bara köra vidare
Det måste vara Sverige som det var förr som du bor i när ordningsmakten har tid att stoppa mopeder för kontroll en onsdag förmiddag.
Jag körde i 45km\h ej mer ,dom mätte hastigheten och jag fick blåsa och visa körkort,t63 däck finns ej till eu-moped scootrar vad jag vet ? Det finns säkert en orsak till det ?Micke S skrev:Det måste vara Sverige som det var förr som du bor i när ordningsmakten har tid att stoppa mopeder för kontroll en onsdag förmiddag.
T63 däcken är den 3 pluggen på dt50r (rullmotståndet) slät mönstrade däck får dt50r att gå snabbare
T63 däcken minskar risken för punktering även,har kört i 45km\h över krossat glas i dag utan att få punka ?